مراقب باشیم یکی از نمایندگان مجلس اشتباها مرزهای کشور را جابجا نکند!

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۳۳
    کد خبر :731005

برخی از نمایندگان محترم مجلس تخصص ویژه در اعلام مواضعی دارند که نه در تخصص آنهاست و نه در حدود اختیاراتشان. آن ها برای آنکه دیده شوند، در مورد هر مسئله ای، چه داخلی، چه منطقه ای و خواه بین المللی اظهار نظر می کنند.

به گزارش «بازتاب»، در این میان، در مواضع مربوط به سیاست خارجی کشور این موضع گیری ها می تواند با تبعات بیشتری همراه باشد. جایی که یک دیپلمات یا سخنگوی وزارت خارجه با توجه به دانش تخصصی و جایگاهی که دارد، می داند که با چه ادبیات و سیاستی سخن بگوید و موضع گیری کند. به ویژه در رابطه با بحران ها و منازعات خارجی که لفظ به لفظ یک موضع گیری می تواند پیامدهای متفاوتی را به همراه داشته باشد.

در این رابطه، درگیری های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ زمینه را فراهم کرد که یکی از نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن مصالح و منافع ملی و صرفا با در نظر گرفتن احساسات و منافع شخصی، اظهاراتی را مطرح کرد که خلاف موضع رسمی جمهوری اسلامی در مورد این بحران بوده است.

روح الله حضرت پور نماینده مردم محترم ارومیه که تصور می کند در فضای توییتر می تواند هر اظهارونظری را مطرح کرد با حمله به دولت ارمنستان، اصل بی طرفی ایران در این بحران را نقض کرد.
وی در توییتی نوشت: «ارمنستان غاصب اجرا کننده برنامه‌های اسرائیل و آمریکا برای ایجاد ناامنی و درگیری در منطقه است. بهتر است ارمنستان پیش از آنکه به حماقت‌های خود ادامه دهد، بداند که کشورها و ملت‌های منطقه در کنار برادران دینی و هم زبان خود هستند و ‎خاک اسلام را تسلیم مشتی یاغی اشغالگر نخواهند کرد».

نکته جالب ماجراست که این نماینده مجلس اخیرا به ریاست کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس منصوب شد. بدون شک، چنین توییتی از نماینده مجلسی که رئیس کمیته کمیسیون حساس امنیت ملی است، جای شگفتی دارد. انتظار می رود کمیسیون امنیت ملی مجلس جای کسانی باشد که امنیت و منافع ملی را به راحتی قربانی مطامع شخصی، «انتخاباتی» و هیجانی خود نکنند.
این در حالی است که سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه مورد مناقشه در قره باغ تغییر کرده است، اظهار داشت: موضع ما درباره منطقه مورد مناقشه در قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و استفاده از روشهای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، افزود: معتقدیم این دو کشور همسایه باید اختلافات خود را بصورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره آمادگی خود را برای مساعدت به حل و فصل این اختلاف اعلام کرده است.

البته چنین اظهاراتی از سوی این نماینده مجلس مسبوق به سابقه است. کما اینکه، در سال 97 نیز در واکنش به سخنان استاندار آذربایجان‌غربی در ارتباط با «فاجعه جیلولوق» در توییتر خود گفته بود: «ملت آذربایجان اگر بر یک جنایت تاریخی تأکید دارد، در پی ایجاد اختلاف نیست، بلکه می‌خواهد این جنایت‌ها دوباره تکرار نشوند. آقای استاندار مهمان ما هستند و فرهنگ ما، فرهنگ مهمان‌نوازی است؛ اما از ایشان انتظار داریم، سطحی با حوادث تاریخی برخورد نکنند».

استفاده از عبارت ملت آذربایجان برای حضرت‌پور در آن زمان واکنش های متعددی در برداشت.

در نهایت، باید مواظب باشیم رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس مرزهای کشور را جابجا نکند! شاید باید نقشه خوانی را فراگیرد!

5
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. گرگ خاکستری گفت:

    بازتاب نصف ایران را مردم تورک تشکیل می دهند .
    حرف اخر را در ایران تورک ها خواهند زد .
    مواظب حرف زدنت باش برایتان گران تمام می شود.
    همه خوانواده های کارکنان بازتاب شناخته شده اند شب میشود در بالا تخت شما گلویتان را فشار داد پس زیاد حرف نزن .

  2. ahamd گفت:

    عجب …. خودتی بی …

  3. امیر گفت:

    عجب دل پری داشتی شما!
    شما هم مواظب خودت باش یک موقع به جای کلیسا پاتون رو اشتباهی تو مسجد نذاری.
    فاجعه جیلولوق یک حقیقت تلخه که در اون مردم ارومیه، سلماس و اذربایجان غربی ناجوانمردانه قتل عام شدن اما این قسمت نه چندان دور از تاریخ توسط شماها انکار میشه تا یک موقع دوستانتون ناراحت نشن.
    لازم به ذکره که قاعده نفی سبیل رو که توسط حضرت امام(ره) تاکید شده به یاد شما بیارم.
    کی میخواهید دست از تزویر و ریا بردارید. قتل عام مسلمانان میانمار و سرکوب وحشیانه مسلمانان اویغور اصلا اتفاق نمی افته و شما هم خودتون روبه اون راه زدین تا دوستهای چینیتون ناراحت نشن.
    یا جنایات روسها توی چچن، همچنین عامل روسیه توی قفقاز یعنی ارمنستان که قتل عام خوجالی و قره باغ رومرتکب شده و بهش افتخار میکنه.
    انگار نه انگار هیچ اتفاقی نیفتاده.
    شماها نوکرهای روسیه و چین هستید و لاغیر.

  4. آرش گفت:

    اونایی که گرگ خاکسترین زیادی حرف نزنن
    تعصب رو همزبانی کهواز خاکش هواپیما بلند میشه تا ایرانو بزنه یا تعصب رو کشوری که کوچکترین حرکت شیعیان رو تو نطفه خفه کرده.

    خائنترین کشور اطراف ایران همینا هستن اون زمانی که حیدر علیف رو ایران نجات داد چه کار کردند.؟
    تعصب ها فقط شده قومیتی بعد ادعای ایران دوستیشون میشه
    من خودم آذریم ولی تعصب من روی شهر مرزی خاش بیشتر از با کو یا گنجه است چون تو هر جنگی تو هر بدبختی تو هر داستانی این کنار منه نه اون . اون با همون اسرائیلی یا آمریکایی دستشون تو یه کاسه است.
    اساسا هرکسی حتی پدرم اگر به آرمان این ملت پشت کنه خائنه

  5. آرش گفت:

    یادم نمیره وقتی عراق با تبلیغ خلق عرب وارد خرمشهر شد و امثال همین گرگای خاکستری جلوشون قربانی کردن ،عراقیا بهشون تجاوز کردن وخاکشونو تو توبره کردن.
    ملت فقط ملت ایرانی زبان وقومیتش هم مهم نیست
    زنده باد ایران

دیدگاهتان را بنویسید