حرف‌های جدید کدخدایی درباره اعتبارنامه تاجگردون / تاجگردون: همین یک حرف را ثابت کنند ادعاها را می‌پذیرم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰
    کد خبر :730753

غلامرضا تاجگردون نماینده سابق مردم گچساران و باشت ادامه داد: اگر همین یک حرف را ثابت کنند من همه ادعاها را میپذیرم و اگر نتوانند ثابت کنند حتما صلاحیت ماندن در خانه ملت را ندارند. من و مردم ایران منتظر دیدن این حکم هستیم.

اظهارات جدید سخنگوی شورای نگهبان در باره اعتبار نامه تاجگردون

عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان که به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس این نهاد در برنامه «تهران ۲۰» حضور یافت، اظهار کرد: مجلس با همت خود قانون انتخابات را اصلاح کند.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره پرونده نماینده گچساران گفت: شورای نگهبان در قالب چارچوب‌های قانونی خودش نظر می‌دهد و مجلس هم در چارچوب‌های مشخصی اعلام نظر می‌کند؛ این دو مرحله رسیدگی بر اساس قانون است و قانوگذار براساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب هم افراد زیادی بوده‌اند که صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تایید شده، ولی مجلس به اعتبارنامه آن‌ها رای نداده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم تصریح کرد: بیشترین ردصلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم مربوط به سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی بوده است؛ این موارد از گزارش‌های مراجع رسمی و گزارش‌های تحقیقات محلی به دست آمده است.

کدخدایی با بیان بیان اینکه در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است؛ باید ثبت نام‌ها پالایش شود، بر لزوم اصلاح قانون انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می‌کنند یعنی اینکه ابزار موجود برای بررسی ها، کارآمد نیست؛ از همین رو مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.

وی اضافه کرد: مجلس در بحث اصلاح قانون انتخابات بر موضوع استانی شدن اصرار داشت و به ما می‌گفتند که شما استانی شدن انتخابات را بپذیرید تا ما اصلاح قانون انتخابات را بپذیریم.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه اگر قانون انتخابات اصلاح شود، به راحتی می‌توانیم موارد مربوط به ردصلاحیت‌ها را اعلام کنیم، گفت: طبق قانون ما باید دلایل و مستندات ردصلاحیت را به افراد اعلام کنیم؛ ما همه مستندات را اگر فرد مراجعه کند، به خودش ارائه می‌کنیم و حتی افراد می‌توانند از خود دفاع کنند.

کدخدایی تاکید کرد: نظام انتخابات باید اصلاح شود، شورای نگهبان صرفا براساس قانون وضع شده توسط نمایندگان مجلس به بررسی صلاحیت افراد می‌پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید