دومین عقب‌نشینی مجلس یازدهم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۹:۰۰
    کد خبر :730705

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور مجلس را به حاشیه می‌برد و دو ماه وقت مجلس را می‌گیرد. ما در مجلس دهم هم طرح سؤال از رئیس‌جمهور را کلید زدیم و دو ماه از وقت مجلس فقط صرف همین کار شد و این کار در واقع ادامه همان راهی است که در مجلس دهم رفته شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار ویدئوکنفرانس نمایندگان با ایشان بر این نکته تأکید کردند که با توجه به سال پایانی کار دولت، دولت و مجلس باید در پیشبرد امور با هم تعامل سازنده داشته باشند.

او با اشاره به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که مجلس جدید با دولت مستقر همکاری کند. طبق فرمایش رهبر انقلاب، دولت نیز باید تلاش کند وظایفی را که بر عهده دارد تا آخرین روز کاری خود پیگیری کند.
غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت هم گفته است که امروز دیگر بحث‌هایی مانند «طرح سؤال از رئیس‌جمهور» یا «استیضاح و ساقط‌کردن دولت»، آن‌هم در شرایط کنونی، موضوعیت ندارد. در شرایطی که کشور در مواجهه با یک جنگ اقتصادی ناخواسته و تحمیلی از سوی آمریکا قرار گرفته، مصلحت نیست که نمایندگان مجلس به‌دنبال فشار بر دولت باشند. مجلس و دولت باید در قبال هم رویکرد «تفاهم» و «تعامل» داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وظایف ذاتی نمایندگان مجلس، عنوان کرد: وکلای ملت حق دارند مطالبات مردم را با صراحت از دولت بخواهند، حتی در این مسیر نیز می‌توانند با ارائه طرح از بار مشکلات کشور کم کنند. این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که نمایندگان چگونه باید نقد خود را به عملکرد دولت ارائه کنند تا نگاه رهبر انقلاب در این موضوع محقق شود، گفت: نمایندگان مجلس باید در نقد نسبت به دولت، متانت خود را حفظ کنند. در کنار این موضوع باید برای مشکلات مختلفی که به آن نقد دارند، راه‌حل نیز ارائه دهند. نمایندگان مجلس جدید باید با نقد «دلسوزانه» و «عالمانه» نشان دهند که به‌دنبال تخریب و انتقام‌گیری نیستند.
«وهاب عزیزی»، کنشگر سیاسی اصولگرا هم در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن انتقاد از بداخلاقی نمایندگان مجلس یازدهم گفت: مطرح‌کردن سؤال از رئیس‌جمهور و پیگیری استیضاح او در شرایط فعلی هیچ مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد و با توجه به اینکه سال آخر دولت حسن روحانی است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت نتیجه استیضاح رئیس‌جمهور برای کشور مساوی با صفر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید