طعنه نماینده روسیه در سازمان ملل به آمریکا درباره ایران

    کد خبر :730453

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد دوشنبه ۲۳ تیر در پیامی توییتری به انتقاد از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران و در عین حال فروش گسترده سلاح به کشورهای منطقه غرب آسیا پرداخت.

اولیانوف نوشت: تلاش‌های آمریکا برای دائمی و جامع کردن تحریم تسلیحاتی علیه ایران با توجه به فروش گسترده تسلیحات [واشنگتن] به منطقه بسیار پرسش‌برانگیز است. سیاست چه کسی در واقع به بی‌ثباتی وضعیت خاورمیانه منجر می‌شود؟

با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر که یکی از ثمرات برجام با فاصله ۵ ساله از آغاز اجرای آن است، آمریکا اگرچه از توافق هسته­‌ای خارج شده اما در تلاش است با ارائه طرحی نشان دهد همچنان می­‌تواند در روند اجرای برجام و قطعنامه مربوط به آن در شورای امنیت فعال ظاهر شود و تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا،این در حالی است که روسیه، چین و اتحادیه اروپا به عنوان طرف‌های باقیمانده در برجام تاکید کرده‌اند که آمریکا از این توافق خارج شده و دیگر مشارکت‌کننده آن محسوب نمی‌شود، لذا هیچ حقی برای استفاده از مفاد این توافق یا قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید