تراکتور به‌دنبال انتقام از استقلال کرونا زده/ نقش کلیدی ملی پوشان

  • ورزشی
  • شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۹:۲۶
    کد خبر :729814

دو تیم استقلال تهران و تراکتور تبریز از سری رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور، از ساعت ۲۱ امروز شنبه در استادیوم آزادی مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

سرخ پوشان فوتبال آذربایجان که این فصل را با امیدهای بسیاری آغاز کردند، نتوانستند آنطور که باید و شاید نتایج مطابق انتظار هوادارانشان را کسب کنند که یکی از این نتایج بد، باخت چهار بر دو خانگی برابر استقلال اوج گرفته استراماچونی در نیم فصل اول بود.

به گزارش مهر،همین نتایج نه چندان خوب در نهایت باعث خروج مصطفی دنیزلی از کادرفنی این تیم و حضور ساکت الهامی در سمت سرمربیگری باشگاه به صورت موقت بود که با کسب چند پیروزی شیرین اما نزدیک، حضور او نیز دائمی شد.

نبود یک مهاجم فرصت طلب و ششدانگ در تراکتور

تیم تحت هدایت ساکت الهامی، به وضوح در گلزنی دچار مشکل بوده و خلاء یک مهاجم فرصت طلب و ششدانگ به شدت در تیم او حس می‌شود. همین موضوع باعث شده تا بازیکنان تیم بارها و بارها در طول بازی‌ها، اقدام به شوت زنی از راه دور و خارج محوطه جریمه کنند که البته در چند مورد، مثل همین بازی آخر برابر صنعت نفت آبادان و با حضور بازیکنان شوت زنی مثل حاج صفی، ایمانی و دژاگه اثر بخش بوده، اما آیا این روش بازی، در تمام مسابقات گره گشا خواهد بود؟ یا اینکه تیمی مثل نساجی مازندران خواهد توانست با دفاع منظم و ضدحملات ترسناک خود، بارها و بارها دروازه تراکتور را تهدید کرده و در نهایت هم با ۳ امتیاز زمین بازی را ترک کند؟

در این بازی نقش مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که بعداز آغاز مجدد بازی‌ها بعداز تعطیلی کرونا هنوز برای تیمشان به میدان نرفته‌اند در کنار احسان حاج صفی آماده و شوت زن، کلیدی خواهد بود و باید دید آیا تراکتور می‌تواند انتقام شکست فصل قبل را از استقلال بگیرد یا خیر.

استقلال؛ ۲ بازی و فقط یک امتیاز

در طرف مقابل اما مشکلات استقلالی‌ها بسیار بیشتر از تراکتور بوده است و البته جنس مشکلات این تیم نیز متفاوت با سرخپوشان؛ شاگردان مجیدی در دو بازی اخیر خود تنها ۱ امتیاز کسب کرده‌اند تا امیدهایشان برای کاهش فاصله با پرسپولیس و حتی سایر تیم‌های مدعی کمرنگ‌تر شود.

از طرفی مثبت شدن تست کرونای چندین و چند بازیکن این تیم که برخی از آنها مثل دانشگر، شجاعیان، قایدی، باقری، ریگی و غفوری جزو نفرات اصلی ترکیب محسوب می‌شدند، کار را برای آبی‌ها در برابر تراکتور بسیار دشوار خواهد کرد.

تراکتور؛ ۲ بازی و سه امتیاز

تیم فوتبال تراکتور نیز بعداز شکست یک بر صفر برابر نساجی توانست صنعت نفت را با دو شوت حاج صفی با نتیجه دو بر صفر در تبریز شکست دهد و از دو بازی انجام شده بعداز آغاز مجدد رقابت‌های لیگ برتر سه امتیاز کسب کند. سرخ‌های پرطرفدار تبریز حالا برای تداوم موفقیت‌ها باید استقلال را در تهران شکست دهند.

رویارویی شاگردان الهامی با یک استقلال ناشناخته

البته این موضوع باعث خواهد شد تا استقلال با ترکیبی تقریباً ناشناخته و متفاوت با بازی‌های قبلی راهی میدان شود و کار ساکت الهامی برای پیش بینی نوع بازی حریف دشوار خواهد بود، به خصوص اینکه تراکتور در طول این فصل با وجود برتری در معیارهای فنی در اکثر مسابقات، آسیب پذیر هم بوده و مقابل تیم‌های پایین جدول نیز به مشکل خورده است.

حال باید منتظر ماند و دید که ۳ امتیاز مهم جدال حساس هفته، در تهران خواهد ماند یا به تبریز خواهد رفت؛ تراکتور ۴۰ امتیازی به شدت دنبال قطعی کردن سهمیه آسیایی بوده و نیم نگاهی هم به رتبه‌های بالاتر جدول دارد، هواداران پرشور تیم نیز خواهان انتقام شکست سنگین بازی رفت هستند.

با این وجود استقلال ۳۷ امتیازی نیز می‌تواند با کسب یک نتیجه خوب، تا حد زیادی از حواشی و جو تاریک پیرامون خود را بکاهد.

تراکتور آماده‌تر از هر روز

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص این بازی گفت: استقلال تیم توانمند و قابل احترامی است. استقلال همیشه استقلال است. شرایط طوری است که سه امتیاز برای هر دو تیم مهم است. بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. هر تیمی که تمرکز داشته باشد پیروز می‌شود.

ساکت الهامی افزود: با شرایطی که داریم دنبال این هستیم که بازی با کیفیتی انجام دهیم و دست پر برگردیم. تمرینات خوبی انجام داده‌ایم و ان شاءالله بتوانیم بازی‌های روان خود را انجام بدهیم و سه امتیاز را بگیریم.

الهامی گفت: استقلال یکی از پرمهره ترین تیم‌های لیگ است. هر دو تیم در این بازی غایبانی دارند. از کسانی که در تیم ما غایب هستند اسم نمی برم ولی تراکتور برای بازی فردا آماده است.

شرایط سخت و بحرانی تیم استقلال

مربی تیم فوتبال استقلال نیز در خصوص این بازی با بیان اینکه این تیم روز گذشته با ۱۲ بازیکن و بعد از پنج روز تعطیلی تمرین کرده است، گفت: مشکلات ما از سفر به اهواز شروع شد.

مجید نامجومطلق ادامه داد: برای ما سلامت بازیکن از همه چیز مهمتر است. آمار کرونا می‌گوید شرایط نسبت به قبل بدتر است.

نامجو مطلق ادامه داد: بلافاصله برای ما مقابل تراکتور بازی گذاشتند. درخواست تعویق بازی را دادیم که سازمان لیگ گفت دست ما نیست. فدراسیون هم گفت دست ما نیست. نمی دانم دست کیست. از آن نهاد که مسئولیتش را دارد خواهش می‌کنیم بازی‌های ما را چند روز به تعویق اندازد و شرایط را درک کند. بازیکنان با استرس تمرین می‌کنند. آنها حتی هنگام گفتن نکات فنی جرأت نمی‌کردند نزدیک بشوند. با هرکسی صحبت می‌کنیم می‌گویند مسئولیتش دست ما نیست.

وی گفت: شرایط یکی از بازیکنان ما بحرانی است و ریه‌اش درگیر شده است. نمی دانم چه نهادی باید جوابگو باشد. پنج روز تمرین نداشتیم و باید جلوی تیم خوب تراکتور بازی کنیم. کارمان سخت است. همه جای دنیا، فوتبال برای شادی و نشاط جامعه است ولی متأسفانه داریم فوتبال را با استرس بازی می‌کنیم. این استرس ناشی از این قضیه در روح و روان بازیکنان تأثیر می‌گذارد. تیم ما کمبود بازیکن دارد.

با تمام این اوصاف باید منتظر ماند و دید سرنوشت بازی مهم بین دو تیم بزرگ شهر تبریز و تهران در روزهای کرونایی چه می‌شود و آیا استقلال با یک ترکیب ناشناخته می‌تواند تراکتور را با بزرگانش شکست دهد و یا تراکتور انتقام بازی رفت را در ورزشگاه آزادی از آبی پوشان می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید