دولت ترامپ خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت را آغاز کرد

    کد خبر :729107

این اقدام در حالی انجام می‌شود، شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی در هفته گذشته در حال افزایش بوده است.

رابرت مندز، سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز سه‌شنبه ۱۷ تیر در توئیتی این خبر را اعلام کرد:‌ «رئیس‌جمهور ایالات متحده به کنگره اطلاع داده که آمریکا در میانه پاندمی از سازمان جهانی بهداشت خارج شده است. آشفته و نابسامان خواندن پاسخ ترامپ به کووید-۱۹ حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار باعث محافظت جان‌ها یا منافع آمریکاییان نمی‌شود- این کار آمریکاییان را بیمار و آمریکا را تنها باقی می‌گذارد.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز تایید کرد که خروج رسمی ایالات متحده از سازمان جهانی بهداشت از تاریخ ۶ ژوئیه (۱۶ خرداد) ۲۰۲۰ به اطلاع دبیر کل سازمان ملل که امین سازمان جهانی بهداشت است، رسیده است.

به گفته منابع آگاه، نامه ارسال‌شده به سازمان ملل در این مورد بسیار کوتاه و حدود سه جمله است و یک زمان‌بندی یک ساله برای خروج را آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،با اینکه قانونگذاران هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا مدت‌هاست که به مشکلات سیستمی در سازمان جهانی بهداشت اشاره کرده‌اند، اما بسیاری از آنها تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از این سازمان را در میانه پاندمی جهانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته را محکوم کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید