خط و نشان علیه مالیات‌گریزان

    کد خبر :729105

امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران دیروز گفت که برای شناسایی تخلفات و جرایم مالیاتی، پروژه طراحی و پیاده‌سازی‌ سامانه دریافت گزارشات مردمی فرار مالیاتی از دیروز راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، اطلاعات کسانی را که فرار مالیاتی دارند، افشا کنند. وی افزود: شهروندان در هنگام تکمیل این فرم، نیاز به اعلام مشخصات فردی خود ندارند و صرفا کادر مربوط به نام شخص مورد نظر را باید تکمیل کنند و اگر مستنداتی درخصوص فرار مالیاتی دارند نیز به این فرم الصاق کنند. همزمان محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۵هزار شرکت کاغذی و بازار داغ خرید و فروش کد ملی برای مالیات‌گریزی خبر داده و گفت: ۳۰۰ هزار نفر با تراکنش بانکی بالای ۵میلیارد تومان را شناسایی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: تفاهمنامه سه‌جانبه میان دادستانی تهران وزارت اطلاعات و سازمان مالیاتی درخصوص فاکتورهای صوری و کارت‌های بازرگانی اصطلاحا یکبارمصرف به‌منظور پیگیری و ردیابی آنها امضا شده و فایل‌های مالی آن تهیه شده است. معاون سازمان مالیاتی افزود: وزارت اطلاعات با توجه به دسترسی‌هایی که دارد پشت پرده کارت‌ها و فاکتورها را شناسایی می‌کند و دادستانی پیگیر جرائم صدور فاکتورهای صوری است و سازمان مالیاتی پرونده‌های قبل از سال ۹۵ را واکاوی خواهد کرد تا سوءاستفاده شرکت‌های کاغذی به‌صورت عمیق بررسی شود.

مالیات خانه‌های خالی

به گزارش فارس، معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سؤال که گفته بودید هفته بعد شناسایی خانه‌های خالی شروع می‌شود، عنوان کرد: نگفتیم شروع‌ می‌شود بلکه متولیان امر سامانه گفتند که در حال رسیدن به شاخص‌ها هستند و گفتیم اگر این موضوع به درستی عمل کند نسبت به اخذ مالیات آن اقدام می‌کنیم.

علیزاده درباره موضوع شناسایی ۳۰۰ هزار مودی ثروتمند نیز عنوان کرد: بحث به این شکل است که رسیدگی به تراکنش‌های بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار بود و اطلاعات آن استخراج شد. حدود ۳۰۰ هزار نفر که دارای تراکنش بالای ۵ میلیارد تومان بودند که مورد رسیدگی قرار گرفت و برای آنها پروفایل مالیاتی تشکیل شده و از این تعداد، پرونده تراکنش بانکی ۵ هزار نفر در حال رسیدگی است

خبر دیگر اینکه رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای نسخه جدید نظام مالیاتی کشور از مهر ماه، گفت: بودجه دستگاه‌هایی که با سازمان مالیاتی همکاری نمی‌کنند، قطع می‌شود. پارسا تأکید کرد: مدیر دستگاهی که اطلاعات لازم را به سازمان مالیاتی نداده مسئولیت تضامنی دارد. وقتی به سطح مدیرکل و اجرایی می‌رسد مشکل وجود دارد. تا ۲هفته دیگر نام دستگاه‌هایی را که همکاری نمی‌کنند می‌گویم. او با اشاره به جرائم این دستگاه‌ها افزود: بودجه آنها معلق می‌شود و این دستگاه‌ها از سوی دادستانی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید