رویارویی رسانه‌ای دو سپاهی سابق

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۹:۳۲
    کد خبر :728973

جدال رسانه‌ای محمد غرضی و محسن رفیق‌دوست ادامه دارد. ماجرای جدال رسانه‌ای این دو که خود از السابقون‌اند نیز به ابتدای انقلاب بازمی‌گردد.

محسن رفیق‌دوست، اولین وزیر سپاه در ابتدای انقلاب یازدهم تیرماه در مصاحبه‌ای گفته ‌بود: «زمانی که سپهبد قرنی ترور شد، آقای غرضی فرمانده عملیات سپاه بود. به او گفتم که «باید از فردا برای همه شخصیت‌ها محافظ بگذاریم»، ایشان توجهی نکرد. وقتی آقای مطهری را هم شهید کردند، با غرضی دعوایم شد.

ایشان را در شورای بعدی انتخاب نکردیم. تا اینکه ابوشریف فرمانده عملیات شد. من خودم در پادگان خلیج دست به کار شدم. ماشین‌ها را ضدگلوله کردم و به اصرار برای آقای خامنه‌ای، شهید بهشتی، آقای رفسنجانی و شخصیت‌های دیگر محافظ گذاشتم.» سپهبد قرنی، رییس ستاد ارتش پس از انقلاب بود که به دست گروهک فرقان در منزل شخصی‌اش ترور شد. این ادعای رفیق‌دوست از سوی غرضی بی‌پاسخ نماند. محمد غرضی در یادداشت پاسخ به رفیق‌دوست نوشت: «جناب رفیق‌دوست گفته‌اند که من برای بزرگان محافظ نگذاشتم اما در پاسخ باید بگویم اوایل انقلاب تروری در کار نبود. پس از اینکه ترورها شروع شد، برای بزرگان حفاظت گذاشته شد اما من دیگر در سپاه مسوولیتی نداشتم. من هم متاسفم که 4 امام‌جمعه محترم شهید شدند؛ در حالی که محافظ نداشتند اما آقای رفیق‌دوست پاسخ دهد آیا در زمان وقوع حوادث تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور بنده مسوول بودم یا آقای منصوری مسوول بود؟ وقتی من مسوول سپاه بودم، آقای رفیق‌دوست در این ارگان هیچ مسوولیتی نداشتند ولی در زمان آقای منصوری او در سپاه مسوول شد، بر همین اساس من از او می‌پرسم که چرا برای حزب جمهوری اسلامی و رییس‌جمهوری محافظ نگذاشتید؟»

این مجادله اما همین‌جا به پایان نرسید و رفیق‌دوست در یادداشتی، شرح دیگری از ماجرا ارایه کرد. او نوشت: «وقتی که شهید مطهری شهید شد، بنده پیشنهاد کردم برای شخصیت‌های انقلاب محافظ بگذاریم، آقای غرضی فرمودند مسوولان را از مردم جدا نکنید؛ بنده به فرمایشات ایشان توجه نکردم و شخصا برای اکثر مسوولان هم خودرو تهیه کردم و هم محافظ گذاشتم. ایشان فراموش کرده‌اند که اکثر ائمه جمعه با محافظان‌شان شهید شدند، آیت‌الله مفتح با محافظان‌شان شهید شد و چند ترور که توسط نفوذی‌ها انجام شد، مثل حزب جمهوری و نخست‌وزیری را در عدم داشتن محافظ می‌دانند.» در آخر هم با کنایه به سن و سال محمد غرضی تاکید کرد که «ایشان به لطف خدا آنقدر مسن نشده که حافظه تاریخی‌اش را از دست بدهد و دعا می‌کنم این حافظه ان‌شاءالله بیدار شود.»

روز گذشته اما غرضی پاسخ رفیق‌دوست را داده و این نوبت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کرده که زمان شهادت سپهبد قرنی، منصوری فرمانده سپاه بوده و همان زمان رفیق‌دوست در این نهاد مسوولیت داشته است. او در پایان مصاحبه تاکید کرده «برای اینکه این بحث برای افکار عمومی روشن شود، بهتر است به آقای رفیق‌دوست بگویید و این سوال را بپرسید که دوران رفیق‌دوست ۴ نفر در محراب به شهادت رسیدند؛ چرا برای آن ۴ شهید بزرگوار محافظ نگذاشتید و از جان‌شان نگهداری نکردید.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید