رکوردهای جدید بازار سرمایه؛

رشد نجومی ارزش سهام در بورس ناشی از چیست؟

    کد خبر :728471

بهنام بهزادفر در برنامه تیتر امشب با بیان مطلب بالا افزود: البته این ورود نقدینگی به بازار سرمایه منطقی و رشد قیمت دلار و افزایش فروش شرکت ها، از مهمترین دلایل اقبال مردم به این بازار شده است.

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، همچنین نبودِ رقبای خارجی و تاثیرِ آن بر افزایش میزان تولید و مبلغ فروش را در کنار دلایلی که گفته شد، از عوامل دیگرِ هدایت نقدینگی به بازار سرمایه دانست.

او تأکید کرد: این ورود پول و سرمایه به بازار، جهش تولید را به دنبال دارد و تاکنون بیش از 50 میلیون کد بورسی صادر شده است.

بهزادفر در ادامه به ارزش روز واحد‌های سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: در ابتدا هر واحد سرمایه گذاری 10 هزار تومان بود که امروز به 27 هزار تومان رسیده و چیزی حدود 170 درصد رشد داشته است؛ به این معنی که هر واحد سرمایه گذاری صندوق دارا یکم، حدود 3 برابر شده است.

او در پاسخ به این فرضیه که «بازار سرمایه پلی به تورم است»؛ گفت: در بازار سرمایه، نقدینگی کنترل می‌شود و اگر افراد با رشد سودآوری مواجه شوند، عملا اتفاق بدی در این عرصه برای اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی بورس در ادامه از مرحله بعدی پذیره نویسی صندوق دارایی یکم خبر داد.

به گزارش تسنیم، در ادامه گفتگو بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه، نگرانیِ مردم از کاهش ارزش سپرده به دنبال افزایش تورم را دلیل اصلی اقبال مردم به بازار سرمایه در بین سایر بازار‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی و جهت دهی دولت در این عرصه از دلایل دیگر این استقبال بوده است.

عامری‌مقدم، کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان برنامه تأکید کرد: تازمانی که تورم انتظاری و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی ادامه داشته باشد، می‌توان پیش بینی کرد، روند و حرکت بازار سرمایه ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بستر‌های مختلف معاملاتی در بازار سرمایه، پاسخگوی حضور یکباره مردم نبود و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه، تصور اشتباهی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید