اعلام پیش فروش خودروی K۱۳۲ بزودی/ تحویل از بهمن ۹۹

    کد خبر :727474

فرشاد مقیمی در حاشیه برگزاری میز چهارم ساخت داخل قطعات خودرو گفت: تا به امروز سه میز خودکفایی برگزار کرده ایم که نتیجه قراردادهای آن، کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی بوده است. قراردادهای میز چهارم نیز به 40 میلیون یورو کاهش ارزبری منجر خواهد شد.

وی از اضافه شدن 20 سازنده به همکاران ایران‌خودرو در ساخت داخل قطعات در میز چهارم خبر داد و گفت: این تعداد به 39 سازنده قراردادهای قبل ملحق شده‌اند.

مقیمی با بیان این‌که چهار میز دیگر خودکفایی تا پایان امسال برگزار می‌شود، افزود: نخستین قطعه داخلی سازی شده در قراردادهای میز چهارم، مرداد امسال و آخرین قطعه نیز در اردیبهشت سال آینده به ایران‌خودرو ارایه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ارزش قرارداها را به 300 میلیون یورو کاهش ارزبری افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: بخشی از این قراردادها برای خودکفایی در مواد اولیه مورد نیاز است، روزی خواهد رسید که وابستگی به منابع خارجی به حداقل خواهد رسید و حتی صفر خواهد شد.

وی عرضه محصول جدید ایران‌خودرو با سطح داخلی سازی بالای 92 درصد را اقدام مهمی در صنعت خودروی کشور خواند و گفت: خودروی دیگری را نیز با رویکرد ساخت داخل به زودی رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش ایکوپرس، مقیمی از افزایش 30 درصدی تولید امسال ایران‌خودرو تا دهم تیرماه، نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد و گفت: تا پایان سال، رقم‌های بالاتری در جهش تولید رقم خواهیم زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید