روحانی: در شرایط تحریم و کرونا می‌توانیم افتخارآمیز سخن بگوییم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱
    کد خبر :727357

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو در استنا‌های فارس و کرمانشاه طی سخنانی ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: حضور امام رضا(ع) در ایران همیشه افتخار ما ایرانیان بوده و ما خودمان را در پناه رحمت‌ها و الطاف آن حضرت می‌دانیم.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح طرح‌هایی در دو استان فارس و کرمانشاه بودیم که هر دو استان از نظر اینکه بخشی از این افتتاح‌ها مربوط به آب می‌شد، استان‌هایی هستند که در شرایط آبی خوبی قرار ندارند، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور گفت: از همه کارگران، مهندسین و مدیران در وزارت نیرو و بخش خصوصی تشکر می‌کنم که امروز کار بزرگی انجام شده است. 99.9 درصد از جمعیت شهرنشین ما از آب پایدار استفاده می‌کنند و این میزان در روستاها 87 درصد است و این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش تسنیم، روحانی تصریح کرد: افتتاح یک سد مخزنی ملی در هر دو ماه و افتتاح یک تصفیه‌خانه آب شهری در هر 50 روز برای ما اهمیت دارد و مردم ما می‌دانند که تمام تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در زمان پیروزی انقلاب 4 عدد بوده و ما امروز به عدد 242 تصفیه‌خانه فاضلاب رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در آغاز انقلاب 27 تصفیه‌خانه آب داشتیم و امروز 156 تصفیه‌خانه را افتتاح کرده‌ایم که 37 تصفیه‌خانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است. این یعنی که از آغاز این دولت کار جهادی تحقق یافته و شاهد این افتتاح‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: ما در شرایط فشار، تحریم و کرونا و شرایطی که هر روز ستمگری و ابرقدرتی مانند آمریکا ما را در فشار، تهدید و تحریم قرار می‌دهد، توانستیم افتخارآمیز حرف بزنیم؛ این یعنی درباره آنچه پس از انقلاب اسلامی بوده نسبت به قبل از انقلاب با افتخار می‌گوییم از 4 تصفیه‌خانه فاضلاب به 242 و از 27 تصفیه‌خانه آب به عدد 152 رسیدیم و حرکت ما پرشتاب بوده و مردم ما برای آبادانی سرزمین خود چه در بخش دولتی و در بخش خصوصی تلاش کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید