قیمت نفت افزایش یافت

    کد خبر :727134

پس از اینکه آمارها نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار کاهش یافت که نشان از بهبود تقاضا حتی با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دارد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 1.18 دلار افزایش 42.45 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.13 دلار افزایش 40.40 دلار معامله شد. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد و نفت خام آمریکا 1.1 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

آمارهای امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا، هفته گذشته، بیش از انتظار کاهش یافت درحالی‌که ذخایر فرآورده های نفتی افزایش یافت.

ذخایر نفت خام 8.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 537 میلیون بشکه رسید. درحالی که تحلیلگران انتظار کاهش 710 هزار بشکه‌ای را داشتند.

آمارهای رسمی اواخر امروز منتشر خواهد شد.

از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ها، کاهش تولید اوپک به کمترین میزان در 2 دهه گذشته در ماه ژوئن بوده است.

به گزارش فارس ،بر اساس بررسی رویترز، 13 عضو اوپک در ماه ژوئن، پس از موافقت با توافق کاهش تولید، به طور متوسط 22.62 میلیون بشکه در روز تولید داشتند که 1.92 میلیون بشکه در روز از ماه می کمتر است.

اقتصاددان های بانک INGگفتند: «کاهش تولید اوپک بدان معناست که کشورهای عضو این سازمان بیش از تعهدشان در ماه ژوئن به کاهش تولید پایبند بودند و به رقم 107 درصد می‌رسد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید