چین استفاده از واکسن کرونا را برای ارتش تصویب کرد

    کد خبر :726681

کمیسیون نظامی چین روز سه شنبه گزارش کرد این واکسن را یکی از واحدهای تحقیقاتی ارتش چین تولید کرده و پس از انجام برخی آزمایش های بالینی، ایمن بودن آن تایید شده است.

شرکت بیولوژیک کانسینو و واحد تحقیقاتی ارتش چین می گویند که این یکی از مهمترین و بهترین واکسن هایی است که برای داخل و خارج از چین در درمان کرونا تولید شده و استفاده از آن برای آزمایش انسانی در کانادا هم تصویب شده است.

کمیسیون مرکزی نظامی چین که فرماندهی کل قوای کشور نیز محسوب می شود اعلام کردکه از روز ۲۵ ژوئن – پنجم تیر- مجوز استفاده از این واکسن برای یک دوره یک ساله در ارتش صادر شده است تا فاز انسانی آزمایش آن به نتیجه نهایی برسد.

این واکسن را شرکت کانسینو و واحد تحقیقاتی آکادمی علوم نظامی چین تولید کرده اند و قرار است فعلا به صورت «محدود» برای ارتش استفاده شود. از این رو، تا زمانی که اداره پشتیبانی لجستیک ارتش اعلام نکند و نتایج و عوارض احتمالی استفاده انسانی آن معلوم نشود، نمی تواند در ابعاد گسترده تر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،چین اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که استفاده از دو واکسن را برای برخی کارکنان دولتی که سفرهای خارجی انجام می دهند مجاز کرده است و کانسینو هم یکی از هشت واکسنی است که چین برای درمان کرونا ساخته است.

گزارش ها حاکی است که کانسینو می تواند از ابتلای به ویروس کرونا جلوگیری کند. این ویروس تاکنون جان نیم میلیون نفر را در دنیا گرفته است اما موفقیت تجاری آن هنوز مورد تایید نیست.

تاکنون هیچ واکسنی که بتواند این بیماری را درمان کند و به تایید برای مصرف تجاری رسیده باشد در دنیا ساخته نشده است اما دهها واکسن از میان بیش از ۱۰۰ واکسن تولید شده در دنیا روی تعدادی آزمایش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید