پسر ۱۰ ساله‌ای که رکورد سخت‌ترین مسیر سنگنوردی را زد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۰۴
    کد خبر :723588

یک سنگنورد ۱۰ ساله موفق شد مسیری با درجه سختی ۸ c را بپیماید. این پسربچه ۱۰ ساله که اهل فرانسه است موفق شد با این صعود جوان‌ترین ورزشکاری شود که موفق شده مسیری با چنین سختی را بپیماید.

این موفقیت او در رسانه‌ها بازتاب فراوانی داشت و به اعتقاد کارشناسان این رشته، این پسر با این صعود جهش بزرگی را در دنیای سنگنوردی ایجاد کرده است.

پدر این سنگنورد جوان می‌گوید زمانی که او هشت سال داشت منظم تمرینات صعود را انجام می‌داد و شوق زیادی برای سنگنوردی داشت. همچنین شیوع کرونا این سنگنورد را متوقف نکرد. او تمرینات خود را در خانه انجام می‌داد تا اینکه موفق شد این افتخار سنگنوردی را به نام خود ثبت کند.

تئوبلاس پسر ۱۰ ساله‌ای که بعد از این رکورد توانسته نام خود را سر زبان‌ها بیندازد علاوه بر سنگنوردی به جودو، اسکی و دوچرخه سواری کوهستان علاقه دارد.

درجه سختی تعریفی است که ورزشکاران صعود‌های ورزشی به مسیر‌های صعود رشته‌های کوهنوردی، سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی اطلاق می‌کنند که به‌طور اجمالی نمایانگر میزان دشواری مسیر و زمان مورد نیاز برای عبور از آن مسیر بخصوص است. هر کدام از شاخه‌های صعود‌های ورزشی سیستم درجه‌بندی مخصوص خود را دارند که در آن رشته خاص قابل ارائه است.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید