شیائومی ردمی 9 با دوربینی چهارگانه رونمایی شد

    کد خبر :722038

درحال‌حاضر ردمی نوت ۹ شیائومی در بازار موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد نسخه دیگری از برند ردمی به‌زودی به ویترین فروشگاه‌ها راه می‌یابد.

شیائومی از گوشی هوشمند ردمی ۹ رونمایی کرد که دارای مشخصات سخت‌افزاری جالبی است. برخورداری از ماژول چهارگانه دوربین، تراشه‌ای توانمند و برچسب قیمتی رقابتی باعث می‌شود ارزش خرید ردمی ۹ شیائومی افزایش یابد.

ردمی ۹ دارای نمایشگری ۶/۵۳ اینچی است که پنل LCD دارد و رزولوشن FHD+ را به کاربر ارائه می‌دهد. در مشخصات نمایشگر ردمی ۹ می‌توان ارتقای جزئیات نسبت به ردمی ۸ را مشاهده کرد. ردمی ۸ از نمایشگری با رزولوشن +HD برخوردار بود.

برای محافظت بیشتر از نمایشگر از محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده می‌شود. نرخ نمایشگر به بدنه نیز به ۸۹/۸۳ درصد رسیده است. در دل محصول جدید شیائومی می‌توان تراشه هلیو جی ۸۰ ساخت مدیاتک را یافت که توان محاسباتی مطلوبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا از تجربه بازی‌های اندرویدی لذت ببرند.

به گزارش زومیت،شیائومی در نظر دارد ردمی ۹ را در دو مدل از حافظه رم ۳ یا ۴ گیگابایتی عرضه کند. کاربران در هنگام خرید حق انتخاب ردمی ۹ در یکی از دو مدل حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی را نیز خواهند داشت تا باتوجه‌به نیازشان، میزان حافظه ذخیره‌سازی مناسب را انتخاب کنند.

درکنار پشتیبانی ردمی ۹ از دو سیم‌کارت نانو به‌صورت هم‌زمان، درگاهی نیز برای کارت حافظه میکرو اس‌دی تعبیه شده است تا بتوان میزان حافظه ذخیره‌سازی را تا سقف ۵۱۲ گیگابایت افزایش داد.

در پنل پشتی می‌توان ماژول دوربین چهارگانه را مشاهده کرد که متشکل از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2، دوربین فوق‌عریض ۱۱۸ درجه‌ای FoV ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2، دوربین ۵ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.4 برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصویر است.

در بالای نمایشگر نیز می‌توان بریدگی را مشاهده کرد که برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.0 تعبیه شده است. میزان ظرفیت باتری ردمی ۹ به ۵،۰۲۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و برای شارژ آن نیز شارژر سریع ۱۸ واتی در نظر گرفته شده است؛ اما زمان خرید در داخل جعبه ردمی ۹ شارژری ۱۰ واتی دریافت خواهید کرد.

ردمی ۹ شیائومی دارای درگاه USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به بلوتوث ۵، رادیو اف‌ام، Wi-Fi 802.11 b/g/n در فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و چیپ NFC اشاره کرد.

انتظار می‌رود ردمی ۹ در سه رنگ‌بندی مشکی، بنفش و سبز عرضه شود؛ اما احتمال اضافه شدن رنگ‌بندی‌های بیشتر وجود دارد. گفته شده که قیمت گوشی شیائومی ردمی ۹ مدل ۳ گیگابایت حافظه رم / ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برابر ۱۴۹ یورو و مدل ۴ گیگابایت حافظه رم / ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برابر ۱۷۹ یورو خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که ردمی ۹ ابتدا برای بازار چین و هنگ‌کنگ و سپس برای نقاط دیگر دنیا عرضه شود.

مشخصات فنی ردمی 9 شیائومی
عرضه
معرفی 2020، ژوئیه 10
وضعیت موجود. عرضه شده در 10 ژوئیه 2020
نمایشگر
نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.53 اینچ (~83.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~395 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3
400 نیت
بدنه
ابعاد 163.3 در 77 در 9.1 میلی‌متر
وزن 198 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 10 – MIUI 12
تراشه Mediatek Helio G80 (دوازده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه
درگاه حافظه microSDXC (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم
نوع حافظه eMMC 5.1
دوربین
اصلی 13 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید 28 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4) 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
قابلیت‌ها فلش LED، HDR، پانوراما
فیلم‌برداری 1080p@30fps
سلفی 8 مگاپیکسل (لنز واید 27 میلی‌متری، f/2.0)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 18 وات
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله (وابسته به بازار عرضه)
رادیو رادیو اف‌ام (نیازمند اتصال هدفون)
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG
متفرقه
رنگ‌ها خاکستری، بنفش، سبز
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 139 دلار
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید