افزایش بیماران بدحال کرونایی در بابل

    کد خبر :719706

بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل طی یک هفته اخیر روند افزایشی به خود گرفت.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، در حال حاضر ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های تابعه این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که بیشتر از هفته های پیش است.

هر چند بستری بیماران کرونایی در بابل از حدود ۵۰۰ نفر در ماه‌های گذشته ، ۱۰ روز پیش به مرز ۱۰ نفر رسیده بود ، اما با افزایشی شدن آمار بستری بیماران جدید ، هم اکنون تعداد بستری ها به ۶۲ نفر رسیده است.

آمار کل بیماران کرونایی در بابل و همچنین بیماران کرونایی با حال نامساعد در بخش مراقبت های ویژه نشان می دهد اولین شهر کرونایی مازندران همچنان در مرحله هشدار قرار دارد و در تعطیلات پایان هفته نمی تواند میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.

البته روند افزایشی شدن بیماران کرونایی در یک هفته اخیر بی ارتباط با ترافیک سنگین و شلوغی شهر بابل در تعطیلات عید فطر نیست و اگر حجم گسترده مسافرانی را که در تعطیلات عید فطر به شهر کرونایی بابل سفر کرده بودند در سه روز آینده تکرار شود بدون تردید روند افزایشی بیماران کرونایی در این شهرستان شتاب می گیرد.

بابل در مرحله هشدار قرار دارد

فرماندار بابل سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : هر چند کرونا در بابل از حالت بحرانی ماه های اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری خارج شده است ، اما آمار ها نشان می دهد این شهر در مرحله هشدار قرار دارد و به هیچ عنوان نمی تواند پذیرای مسافران و گردشگران از شهرهای دیگر باشد.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود : بابلی ها و کادر درمانی در ماه های اسفند و فروردین روزهای سختی را سپری کردند و با اتحاد و همدلی و حضور پررنگ خیرین توانستند شهرستان را از حالت بحران کرونایی خارج کنند اما هنوز به مرحله سفید نرسیده است.

وی اظهار داشت : مسافرت گسترده به شهر بابل در شرایط فعلی شیوع کرونا در این شهر، بار دیگر روند افزایشی را شتاب می دهد و این امر مخاطرات زیادی را برای شهروندان بابلی بویژه کادر درمانی ایجاد می کند.

فرماندار بابل افزود : تجربه تاریخی نشان داده است که مردم ایران با اتحاد و همدلی می توانند بر مشکلات بزرگ پیروز شوند و در حال حاضر بهترین کمک به کشور و هموطنان ما رعایت دقیق فاصله گذاری و عدم مسافرت می باشد.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای ۶ بخش و هفت شهر می باشد که از سی ام بهمن سال گذشته با بستری ۲ بیمار مشکوک به کرونا دروازه ورود بیماری کرونا در مازندران را به نام خود ثبت کرد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید