اوباما: قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس، نباید در آمریکای 2020 امری عادی باشد

    کد خبر :718779

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست مینیاپولیس توسط مأمور پلیس این شهر واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اوباما در بیانیه‌ای نوشت: «اینکه آرزو کنیم بعد یک همه‌گیری جهانی و بحران اقتصادی زندگی به حالت عادی برگردد امری عادی است. اما باید به خاطر بیاوریم که برای میلیون‌ها آمریکایی، برخورد متفاوت بر اساس نژاد یک امر عادی غم‌انگیز، دردناک و دیوانه‌کننده است که در هنگام مراجعه به نظام سلامت، نظام قضایی، قدم زدن در خیابان یا فقط تماشای پرندگان با آن مواجه می‌شوند».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «این نباید در آمریکای سال ۲۰۲۰ امری عادی باشد. این مسئله نمی‌تواند عادی باشد».

وی از مقام‌های ایالت مینه‌سوتا درخواست کرد از انجام تحقیقات عادلانه درخصوص قتل جورج فلوید اطمینان حاصل کنند. وی ادامه داد: «اما این بر عهده همه ما است که فارغ از نژاد و موقعیت، هنجار جدیدی ایجاد کنیم که در آن میراث تعصبات و رفتارهای نابرابر نهادها و قلب‌های ما را آلوده نکنند».

به گزارش فارس،روز دوشنبه یک افسر پلیس فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

مینیاپولیس جمعه شب چهارمین شب متوالی اعتراضات به اقدام خشن پلیس را پشت سر گذاشت. به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات این شهر، تیم والز فرماندار مینه‌سوتا روز پنجشنبه گارد ملی این ایالت را فعال و همچنین منع رفت‌وآمد برقرار کرد. تاکنون یک نفر نیز در اعتراضات این شهر به ضرب گلوله کشته شده است.

معترضان روز جمعه درب‌های ورودی ساختمان اداره پلیس این شهر را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش کشیدند. امروز (شنبه) نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید