رشد 33 هزار و 404 واحدی شاخص بورس تهران

    کد خبر :718718

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با افزایش 33 هزار و 404 واحد روبه‌رو شد.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 6 هزار و 793 واحد به رقم 318 هزار و 841 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 3 هزار و 643 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 7.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 929 هزار نوبت معامله و به ارزش 6105 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به 3 هزار و 192 میلیارد تومان رسیده را هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس تهران و فرابورس به بیش از 9 هزار و 297 میلیارد تومان رسیده است.

کارشناسان دلیل رشد شاخص بورس را فشار تقاضا برای خرید سهام ناشی از سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه می‌دانند.

به گزارش فارس،البته در این بین هشدارهای اقتصاددانان و کارشناسان نیز قابل تأمل است که حضور در بورس باید همراه با شناخت بازار و تحلیل شرکت‌ها باشد. زیرا سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همراه با ریسک است، بنابر این اکثر کارشناسان و مسؤولان بورس توصیه می‌کنند کسانی که تازه وارد بازار سرمایه می‌شوند، حتماً ابتدا از ارزهای اولیه که معمولاً با تخفیف همراه است و نیز سهام شرکت‌های دولت که برای اولین بار عرضه می‌شود و همچنین از خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا دچار زیان نشوند و ریسک آنها به حداقل کاهش یابد.

امروز عمده نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، بانک ملت، چادرملو و هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تأمین بوده‌اند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران 3.5 درصد رشد کرده و به رقم 258 هزار و 122 واحد رسید.همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن 2.1 درصد افزایش یافته و به رقم 211 هزار و 19 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 3.5 درصدی به رقم یک میلیون و 301 هزار و 3 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با رشد 3.9 درصدی به رقم 715 هزار و 852 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 2.9 درصد به رقم یک میلیون و 945 هزار و 588 واحد رسید. امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، بانک تجارت، مخابرات ایران، فولاد مبارکه ، پالایش نفت اصفهان و ملی مس ایران و بانک صادرات و بانک اقتصاد نوین بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 383 واحدی به رقم 11 هزار و 248 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 740 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 741 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 192 میلیارد تومان در فرابورس ایران داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهرزمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس، سیمان لار سبزوار، ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، تبرک، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، تولید نیروی برق دماوند، زرین‌معدن آسیا بوده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید