تاکسیران‌ها فقط باید ۳ مسافر سوار کنند

    کد خبر :718691

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک در تاکسی‌ها گفت: استفاده از ماسک برای شهروندان در تاکسی ها الزامی نیست،‌ اما توصیه اکید ما به شهروندان این است که برای سلامت خود بیشتر رعایت کنند و اگر از منزل ماسک دارند حتما از آن استفاده کنند و اگر دسترسی به ماسک نداشتند به پایانه‌های معرفی شده مراجعه و براساس نرخ دولتی ماسک تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: محدودیت ظرفیت و فاصله گذاری در تاکسی ها از 15 فروردین به مرحله اجرا درآمد و با توجه به مصوبه ستاد ملی ابلاغ رسمی شد.

قنادان با اشاره به چالشی که در پی اجرای این طرح به وجود آمد گفت: در سطح شهر درمورد تاکسی های گردشی و خطی مبلغ کرایه براساس تقسیم کرایه مسیر بر تعداد ظرفیت مجاز تعیین می شد که برای خودروی سواری 4 نفر و برای خودروی ون 10 نفر بوده است،‌ اما بعد از اصلاح در ابلاغیه جدید نرخ خط و برچسب های جدید به دلیل معلوم نبودن اجرای طرح فاصله گذاری تا اطلاع ثانوی هم نرخ فاصله‌گذاری اجتماعی و هم نرخ معمول در تاکسی‌ها اعلام شد.

او ادامه داد: تا هر زمانی که فاصله ‌گذاری اجتماعی ادامه یابد این طرح اجرا می‌شود و هر زمان فاصله‌گذاری خاتمه یابد کرایه‌ها به حالت قبل بر می‌گردد.

قنادان تاکید کرد: تا آن زمان کرایه‌ها بر مبنای نرخ فاصله گذاری اجتماعی است.

او درخصوص زمان نسب برچسب کرایه‌ها گفت: توزیع برچسب ها از هفته گذشته با اولویت تاکسی‌های خطی آغاز شده است. این توزیع هر ساله سه الی چهار هفته طول می کشد،‌ اما به دلیل شیوع کرونا نمی‌خواهیم تاکسی‌ران ها تجمع داشته باشند و مقداری کار طولانی‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: اکنون کرایه مصوب برای راننده بر مبنای نرخ فاصله گذاری اجتماعی است و رانندگان تاکسی مجاز نیستند بیش از سه نفر سوار کنند.‌ به شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم اگر با شرایطی مواجه شدند که راننده‌ای رعایت نمی‌کند و قصد دارد بیش از سه نفر مسافرگیری کند از طریق شماره 1888 راننده را معرفی کنند تا با او برخورد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید