کدخدایی: لایحه حذف ۴ صفر دارای ابهاماتی است که به مجلس اعلام شد

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹
    کد خبر :718683

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها، 9 مصوبه با توجه به رفت و برگشت هایی که با مجلس دهم داشتیم، مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ های آن به مجلس اعلام شده است.

وی افزود : طرح استفساریه ماده ‌103 که مربوط به مدرک کارشناسی برای جاهایی که ارزش استخدامی دارد است، که مدرک معادل کارشناسی را مجلس استفسار کرده که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: لایحه حمایت قضایی از ماموران حفاظت محیط زیست و جنگلبانی مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

کدخدایی اظهارداشت : ضوابطی را در طرح اصلاح بخشی از قانون احزاب در قالب آیین نامه در نظر گرفته بودند که امری قانونی تلقی شود که مغایر اصل 85 تشخیص داده شد و علی رغم اصلاحی که به عمل آوردند، اما شورای نگهبان اعلام کرد که ابهام اصل 85 همچنان به قوت خود باقی است و مجلس باید برای آن قانونی تصویب کند.

به گزارش تسنیم،کدخدایی اضافه کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود و دارای ابهام است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : در جلساتی که با آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی پیرامون لاحیه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره هجمه های وارد شده به شورای نگهبان پس از قتل نوجوان 13 ساله تالشی توسط پدرش، گفت : ما هم انزجار خود را از این جنایت اعلام می‌کنیم، اینگونه مسائل فقط با یک قانون حل نمی‌شود، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان ارتباطی به این موضوع ندارد، از سال 97 تا الآن مجلس می‌توانست این لایحه را اصلاح کند، هیچ قصوری از سوی شورای نگهبان در بررسی و اعلام نظر درباره این لایحه صورت نگرفته است.

کدخدایی تصریح کرد : گرچه معتقدم که فاجعه قتل نوجوان 13 ساله تالشی ارتباطی با این لایحه ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید