آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان از ۶ میلیون نفر گذشت

    کد خبر :718667

تازه‌ترین آمار‌ها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ۱۹ به ۳۶۶ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۳۴ هزار و ۶۶۷ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها بیش از دو میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

تاکنون در چندین کشور درگیر با بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۰۴ هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش ایسنا،همچنین پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را قطع خواهیم کرد و منابع مالی را به سایر نیاز‌های ضروری بهداشت عمومی جهانی اختصاص خواهیم داد.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

ترکیه هم با افزایش شمار مبتلایان جدید در جایگاه دهم فهرست جهانی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۳۰ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۵۴۲ قربانی

۲. برزیل ۴۶۸ هزار و ۳۳۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۹۴۴ قربانی

۳. روسیه ۳۸۷ هزار و ۶۲۳ مبتلا، ۴۳۷۴ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۵ هزار و ۶۴۴ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۲۱ قربانی

۵. انگلیس ۲۷۱ هزار و ۲۲۲ مبتلا، ۳۸ هزار و ۱۶۱ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۲ هزار و ۲۴۸ مبتلا، ۳۳ هزار و ۲۲۹ قربانی

۷. فرانسه ۱۸۶ هزار و ۸۳۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۱۴ قربانی

۸. آلمان ۱۸۳ هزار و ۱۹ مبتلا، ۸۵۹۴ قربانی

۹. هند ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ مبتلا، ۴۹۸۰ قربانی

۱۰. ترکیه ۱۶۲ هزار و ۱۲۰ مبتلا، ۴۴۸۹ قربانی

پس از آن کشور‌های پرو با ۱۴۸ هزار و ۲۸۵ مبتلا، ایران با ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ مبتلا، شیلی با ۹۰ هزار و ۶۳۸ مبتلا، کانادا با ۸۹ هزار و ۴۱۸ مبتلا، مکزیک با ۸۴ هزار و ۶۲۷ مبتلا، چین با ۸۲ هزار و ۹۹۹ مبتلا، عربستان با ۸۱ هزار و ۷۶۶، پاکستان با ۶۶ هزار و ۴۵۷ مبتلا، بلژیک با ۵۸ هزار و ۶۱ مبتلا و قطر با ۵۲ هزار و ۹۰۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید