سرپرست علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

شناسایی ۲۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

    کد خبر :718281

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نتایج آزمایش ۲۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد و آمار کل مبتلایان به کرونا در استان به ۲۰۷۸ مورد افزایش یافت.

 سیداحمد هاشمی اظهار کرد: نتایج آزمایش ۲۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر هشتم خرداد، ۲۰۷۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۱۰ نفر بستری و ۱۱۶۸ نفر سرپایی هستند و تعداد آمار فوتی‌ها بدون تغییر همان ۱۲۸ نفر باقی ماند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز بیان کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۹۲ نفر، شیروان ۲۴۲ نفر، فاروج ۱۲۹ نفر، مانه و سملقان ۲۰۳ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۵ نفر، راز و جرگلان ۱۳۶ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۴۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی گفت: نتایج آزمایش ۲۸۹۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۲۱ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید