موافقت رهبر انقلاب با اختصاص ۵۰میلیون یورو برای آب و فاضلاب اهواز

    کد خبر :718167

 غلامرضا شریعتی چهارشنبه‌شب در گفتگویی زنده با شبکه دو سیما در خصوص مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه در سه روز گذشته سعادت یافتیم که خدمت رهبر معظم انقلاب اسامی حضور پیدا کنیم و در مورد مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان با ایشان مواردی را مطرح کردیم.

وی افزود: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای به مشکل آب و فاضلاب اهواز داشتند و موافقت کردند از صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰ میلیون یورو برای این مسئله اختصاص یابد و سال آینده هم مبلغ ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص یابد.

شریعتی بیان کرد: دولت نیز به مسائل و مشکلات خوزستان در این مدت توجه خوبی داشته است و برای نمونه در موضوع کاهش عوارض ریزگردها، دولت اعتبارات خوبی اختصاص داده است. در سه سال گذشته به ترتیب ۱۰۰ میلیون دلار، ۷۰ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای مهار ریزگردها اختصاص داد.

استاندار خوزستان توضیح داد: در این مدت ۳۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی گردوغبار خوزستان به زیر کشت رفته است. ضمن اینکه با توجه به احداث کانال آبیاری، ۱۰ هزار هکتار دیگر از کانون‌های گردوغبار خوزستان مرطوب‌سازی و بوته کاری شده است.

به گزارش مشرق،شریعتی با اشاره به اینکه هم اینک ۹۰ درصد تالاب هورالعظیم آبگیری شده است، گفت: این موضوع به دلیل بارندگی‌های خوب دو سال اخیر بوده است که منجر به تأمین حق آبه این تالاب شده است. به طور کلی هم اکنون اغلب منشأهای داخلی گردوغبار خوزستان مهار شده است و گرد و غبار خوزستان منشأ خارجی دارد که دولت در حال رایزنی برای رفع آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید