پاسخ به ابهامات درباره سرنوشت کسبه پاساژ پروانه

    کد خبر :718065

«علی محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص زمان آغاز به کار کسبه پارکینگ پروانه گفت: با توجه به اینکه قرار بود، در پارکینگ پروانه تعمیرات انجام شود، جایگاه دیگری برای آنها در نظر گرفتیم و به محض اینکه اجازه ایجاد یک کلونی جمعیتی مانند یک بازارچه هفتگی توسط ستاد استانی کرونا داده شود، حوزه جایگزین را آماده می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: قبل از شیوع کرونا دو گزینه را در نظر گرفته بودیم و با شرایط پیش آمده جابجایی متوقف شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا در این مدت برای کسبه پاساژ پروانه فضای فروش اینترنتی فراهم نشد، با وجود آنکه آنها این تقاضا را داشتند، اظهار داشت: تاکنون به ما چنین پیشنهادی را نداده‌اند، اما اگر نیاز باشد و ما بتوانیم اقدام موثری را انجام دهیم این کار را حتما خواهیم کرد.

سعادتی ادامه داد: فضای فروش اینترنتی دامنه بازی دارد و بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های مجازی وجود دارد که در آن کالا خرید و فروش می‌شود و قاعدتا ما نه می‌توانیم خیلی مانع شویم و نه می‌توانیم خیلی کمک شایانی کنیم، مگر اینکه دستفروش‌ها کمک خاصی از ما بخواهند و در اختیارات ما باشد و بتوانیم انجام دهیم و حتما از آن استقبال می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: فروش مجازی اساسا مشکلی ندارد و خود فروشنده‌ها تشکل دارند و در فضای مجازی نیز فعال هستند. اگر خودشان در تشکل صنفی بستر فروش مجازی را فراهم کنند، در اطلاع رسانی، معرفی و تبلیغات می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

سعادتی در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی که با اعتراض کسبه پارکینگ پروانه روبرو شد، اظهار داشت: از تعدادی از این افراد طی سالها به دلیل سطح اقتصادی پایینی که داشتند، هیچ اجاره‌ای بابت حضور در پارکینگ گرفته نمی‌شد و محصولات خود رایگان را می‌فروختند و از این تعداد به حدود بیش از دویست نفر کمک معیشتی اهدا شد.

سعادتی تاکید کرد: کمک‌های معیشتی به افرادی که به لحاظ سطح اقتصادی در سطح پایین تری قرار داشتند و واجب دریافت کمک بودند، اهدا شد. طبیعتا میزان ارقام محدود بود و از طرفی منطقه به دلیل همجواری با بازار تهران از نظر حضور دستفروشان پرشمار است و ممکن است کسانی وجود داشته باشند که واجد شرایط دریافت کمک بوده‌اند، اما آن را دریافت نکرده باشند، چرا که شناسایی همه آنها امکانپذیر نبود.

سعادتی در واکنش به اینکه هنوز هم افرادی هستند که از سطح معیشتی پایین‌تری برخوردارند و به آنها کمک‌های معیشتی تعلق نگرفته است، گفت: برخی همیشه اعتراض دارند، البته نمی‌گوییم اعتراض آنها به حق نیست و ممکن است به حق هم باشد و خطایی نیز رخ داده باشد، اما با توجه به مقدوراتی که داشتیم، کمک‌ها توزیع شد.

او ادامه داد: در طی دو مرحله‌ای که کمک ها توزیع شد؛ بخشی از اعتباراتی که در اختیار ما قرار گرفت بین کسانی که سالیان سال بدون اجاره در آنجا فعالیت می‌کردند، توزیع شد، اما منابع در اختیار ما محدود بود.

سعادتی گفت: در مرحله دوم کمک‌ها به صورت ویژه به کسانی که به لحاظ اقتصادی در طی این سال‌ها بر ما روشن بود سطح معیشتی پایین‌تری دارند و حتی اجاره‌ای هم نمی‌دادند، پرداخت شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا توزیع کمک های معیشتی ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: ما توزیع کننده هستیم و اگر کمکی در اختیار ما قرار گیرد، بین افراد توزیع خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید