ریلمی X3 سوپرزوم با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین پریسکوپی قدرتمند معرفی شد

    کد خبر :718038

ریل‌می یکی از زیرشاخه‌های اوپو است و از مدت‌ها پیش به تولید گوشی هوشمند می‌پردازد. این برند محصولاتی متنوع برای انواع بودجه‌ها دارد و با همین استراتژی توانسته است از بازاری مهم نظیر بازار هند درآمد بسیار خوبی کسب کند. این برند در ابتدا روی گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده متمرکز بود، اما با رونمایی X2 Pro نشان داد که قصد دارد به‌شکلی جدی در بازار گوشی‌های بالارده نیز ورود کند. گوشی اوپو ریلمی X2 Pro سخت‌افزاری قدرتمند و طراحی مدرنی داشت و با قیمتی مناسب دردسترس قرار گرفت تا بتوانیم لقب «قاتل پرچمداران» را برازنده‌ی آن بدانیم. مدتی نگذشته بود که نسل بعدی قاتل پرچمداران ازسوی ریل‌می با نام X50 Pro رونمایی شد؛ X50 Pro نخستین گوشی 5G ریل‌می به‌حساب می‌آید و از این رو اهمیتی ویژه دارد. ریل‌می X50 Pro از تراشه‌ی اسنپدارگون ۸۵۵ کوالکام استفاده می‌کرد.

ریل‌می در راستای معرفی دستگاه‌های قاتل پرچمداران به‌تازگی از محصولی جدید پرده‌برداری کرده است. پرچم‌دار جدید ریل‌می در نقش مدل ارتقاءیافته‌ی X2 Pro ظاهر می‌شود و تمرکزی ویژه روی بزرگ‌نمایی سوژه‌ها ازطریق دوربین پنل پشتی‌اش دارد. ریل‌می ایکس ۳ سوپرزوم (Oppo Realme X3 SuperZoom) به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار چینی‌ها به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز شده است و در پنل پشتی از دوربینی تله‌فوتو با مکانیسم پریسکوپی استفاده می‌کند که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در گوشی‌های هواوی پی ۳۰ پرو، اوپو رینو ۱۰ ایکس و شیائومی می ۱۰ یوث دیده بودیم. مدتی پیش اطلاعات متعددی از X3 سوپرزوم فاش شد که ظاهرا بسیاری از آن‌ها صحت داشته‌اند.

ریل‌می X3 سوپرزوم تا حد زیادی المان‌های طراحی X50 5G را به‌ارث برده است و ما را یاد آن گوشی می‌اندازد، ریل‌می X50 5G را اوایل امسال برای بازار چین معرفی کرده بود. در X3 سوپرزوم شاهد صفحه‌نمایشی ۶/۶ اینچ با وضوح فول HD پلاس و پنل LCD هستیم که نرخ نوسازی (رفرش ریت) آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. از این صفحه‌نمایش با شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ کورنینگ محافظت می‌شود. از آن‌جایی که X3 سوپرزوم از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کند، امکان بردن حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش برای اوپو فراهم نشده است. به‌همین‌دلیل ریل‌می ایکس ۳ سوپرزوم از حسگری اثر انگشت در لبه‌ی کناری بهره می‌گیرد که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در X50 5G و ریل‌می ۶ و ریل‌می ۶ پرو دیده بودیم. ریل‌می ادعا می‌کند که حسگر اثر انگشت گوشی می‌تواند قفل آن را در عرض ۰/۳ ثانیه باز کند. ریل‌می قصد دارد پرچم‌دار جدید خود را در رنگ‌های سفید (Arctic White) و آبی (Glacier Blue) دردسترس قرار دهد.

جالب‌توجه‌ترین نکته درمورد X3 سوپرزوم به پنل پشتی آن مربوط می‌شود، جایی که شاهد استفاده از دوربینی تله‌فوتو با حسگر ۸ مگاپیکسلی و مکانیسم پریسکوپی هستیم. طبق ادعای اوپو، دوربین تله‌فوتوی ۱۲۲ میلی‌متری موردبحث بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد و سوژه‌ها را با اتکا بر نرم‌افزار و البته به‌کمک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی گوشی تا حداکثر ۶۰ برابر به‌صورت دیجیتالی بزرگ‌نمایی می‌کند. ریل‌می X2 Pro از دوربینی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۲ برابری اپتیکال بهره می‌گرفت و این یعنی X3 پیشرفتی درخورتوجه ازلحاظ بزرگ‌نمایی به‌خود دیده است.

دوربین تله‌فوتوی دستگاه همچنین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) بهره می‌گیرد تا لرزش ویدئوها را کاهش دهد. به‌لطف این سیستم می‌توان ازفاصله‌ی دور تصاویری با تاریِ کم ثبت کرد. افزون‌بر دوربین تله‌فوتو، ریل‌می X3 سوپرزوم مجهز به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW1 سامسونگ است و از دوربینی ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض استفاده می‌کند. درنهایت دوربین چهارم دستگاه را داریم که حسگری ۲ مگاپیکسلی دارد و به‌لطف لنز ماکرو می‌تواند از فاصله‌ی چهار سانتی‌متری به تصویربرداری از سوژه‌ها بپردازد.

ریل‌می X3 سوپرزوم در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی دوگانه است که در درون حفره‌ای بیضی‌شکل جای گرفته‌اند. این گوشی از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی IMX616 سونی به‌عنوان دوربین اصلی سلفی بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دوم حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد که در پشت لنزی فوق عریض جای گرفته است. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت Nightscape Selfie استفاده می‌کند که ازطریق آن امکان ثبت سلفی‌های باکیفیت در محیط‌های کم‌نور فراهم می‌شود.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گوشی به قابلیت نایت‌اسکیپ ۴ (Nightscape 4.0) و Pro مجهز شده است. قابلیت Pro به کاربر امکان می‌دهد به‌شکلی حرفه‌ای‌تر به تصویربرداری بپردازد و به‌صورت دستی مواردی نظیر ایزو، سرعت شاتر، تعادل سفیدی و فوکوس خودکار را تنظیم کند. گوشی جدید ریل‌می همچنین دارای حالتی تحت عنوان AI Mode است که برای بهبود کیفیت تصاویر به هوش مصنوعی متکی می‌شود. X3 سوپرزوم حالتی ویژه با نام Tripod هم دارد.

ریل‌می از حضور حالتی با نام Starry Mode در گوشی جدیدش خبر می‌دهد که به‌عنوان رقیبی مستقیم برای حالت تصویربرداری نجومی گوشی‌های پیکسل گوگل از آن یاد می‌شود. ریل‌می می‌گوید قابلیت Starry Mode با اتکا بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش تصاویر چند فریمی، به عکس‌برداری از آسمان شب می‌پردازد. به‌طور دقیق‌تر، دوربین گوشی از بیش از ۱۰ نوردهی (اکسپوژر) بهره می‌گیرد و مدت‌زمان نهایی نوردهی آن به حداکثر چهار دقیقه می‌رسد.

ریل‌می ترجیح داده در گوشی پرچم‌دار جدیدش از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده کند. از مدتی پیش می‌دانستیم چینی‌ها به‌دنبال معرفی پرچم‌دار جدیدشان هستند، به‌همین انتظار داشتیم X3 سوپرزوم از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند که کوالکام مدتی پیش آن را معرفی کرده است. بدین ترتیب نبود اسنپدراگون ۸۶۵ در این گوشی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما احتمالا اوپو تلاش کرده اندکی هزینه‌ی نهایی را پایین بیاورد و به‌همین دلیل به اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس روی آورده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند مودم 5G به‌کاررفته در اسنپدراگون ۸۶۵ قیمت بالایی دارد و درنهایت گوشی‌سازان را مجبور می‌کند قیمت محصول‌شان را بالاتر ببرند.

بهره‌مندی از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بدین معنا است که ریل‌می X3 سوپرزوم از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند و مخصوص کسانی است که قصد دارند بدون پرداخت هزینه‌ی بسیار زیاد به دستگاهی مدرن با سخت‌افزار توانمند دست پیدا کنند و اهمیت چندانی برای دستیابی به اینترنت 5G قائل نیستند. پرچم‌دار جدید ریل‌می افزون بر این موارد مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 است و برای دستیابی به سرعت انتقال بالاتر از قابلیت‌های Host Performance Booster (یا HPB) و Turbo Write بهره می‌گیرد. دو قابلیت یادشده ریل‌می X3 سوپرزوم را قادر می‌سازند نسبت‌به مدل X2 Pro عملکردی بهتر ازخود نشان دهد و کارها را سریع‌تر پردازش کند. ناگفته نماند X2 Pro نیز از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کند. ریل‌می X3 سوپرزوم برای خنک‌ماندن به سیستم خنک‌کننده‌ی مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار متکی است.

ریل‌می X3 سوپرزوم دارای باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات موسوم‌به Dart 3.0 پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. ریل‌می ادعا می‌کند این فناوری شارژ سریع می‌تواند درصد باتری گوشی X3 سوپرزوم را در عرض تقریبا ۵۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برساند. گوشی موردبحث هنگام عرضه‌ به بازار دارای رابط کاربری Realme UI بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود. طبق اعلام رسمی، ریل‌می X3 سوپرزوم با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴۹۹ یورو (تقریبا ۵۴۵ دلار)‌ قیمت دارد. پیش‌فروش گوشی از روز گذشته آغاز شده است و روند فروش آن از ۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۳ خرداد ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. ریل‌می می‌گوید این گوشی را به‌زودی در بازار هند نیز عرضه خواهد کرد. احتمالا X3 سوپرزوم در بازار هند ارزان‌قیمت‌تر از بازارهای اروپایی باشد.

مشخصات فنی ریلمی ایکس 3 سوپر زوم اوپو
عرضه
معرفی 2020، مه 26
وضعیت عرضه در آینده نزدیک حدودا (02 ژوئن 2020)
نمایشگر
نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.6 اینچ (~84.7% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~399 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5
نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز
بدنه
ابعاد 163.8 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن 202 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 10 – Realme UI
تراشه Qualcomm SM8150 Snapdragon 855+ (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 و چهار هسته‌ی 1.78 گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640 (700 MHz)
حافظه
درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 3.0
دوربین
اصلی 64 مگاپیکسل 1.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.76 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز پریسکوپ 124 میلی‌متری تله‌فوتو، f/3.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5 برابر) 8 مگاپیکسل (لنز 16 میلی‌متری فوق‌عریض با پوشش 119 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.3) 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 4K@30/60fps، 1080p@30/60fps، 720p@960fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.5) 8 مگاپیکسل (لنز 16 میلی‌متری فوق‌عریض با پوشش 105 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
صدای 24 بیت/ 192 کیلوهرتز
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 30 وات (100 درصد در 55 دقیقه)
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوری GSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
رادیو خیر
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
متفرقه
رنگ‌ها آبی، سفید
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 500 یورو
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید