اعزام نماینده ویژه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به تالش

    کد خبر :718016

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی به منظور بررسی ابعاد مختلف جنایت اتفاق افتاده در شهرستان تالش، سید کمال عبداللهی اصل مشاور خود را به این شهرستان اعزام کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در حکم ماموریت نماینده تام الاختیار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آورده است که به جنابعالی ماموریت داده می شود با مراجعه به شهرستان تالش و گفت وگو با مقامات قضایی انتظامی و بهزیستی گزارش جامعی از ابعاد مختلف جنایت و قتل رومینا اشرفی تهیه و ارائه نمایید.

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان روز گذشته(سه شنبه) از قتل دختر ۱۳ ساله(رومینا) توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش و دستگیری قاتل خبر داد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد گفت: به دنبال گزارش خبر قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران پلیس در محل حادثه حضور یافتند و در بررسی‌ها مشخص شد، مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است.

وی افزود: قاتل در محل وقوع جرم دستگیر شد و در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی، فرار دختر از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله و مخالفت او به دلیل اختلاف سنی آنها اعلام کرد.

رسول‌زاده ادامه داد: پرونده این جرم تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شد و شهروندان در صورت بروز مشکلات فردی یا خانوادگی، به مراکز خدمات مشاوره‌ نیروی انتظامی مستقر در کلانتری ‌ها مراجعه کنند.

بخش حویق از توابع شهرستان تالش ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید