بورس دوباره مثبت شد/ ‌شاخص روی ‬۹۳۸ هزار واحد ایستاد

    کد خبر :718008

شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه ۷ خرداد) با رشد ۱۲ هزار و ۴۲۴ واحدی، توانست از فشار روزهای منفی شاخص رهایی یافته و به شاخص کل ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد برسد.

هر چند که شاخص هم وزن ۴۲۶ واحد منفی بود و به رقم ۳۱۲ هزار واحد افت کرد.

ارزش بازار امروز ۳ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان بود اما ارزش معاملات صورت گرفته ۸۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است. ضمن اینکه تنها ۱ میلیون و ۲۹۷ هزار فقره معامله در بازار سرمایه امروز به ثبت رسیده است.

نماد وابسته به یک شرکت فعال در ارتباطات ثابت رشد منفی ۱۲۰۰ واحدی داشت که از سرعت رشد شاخص کل کاست؛ اما دو نماد پُرطرفدار شامل نماد وابسته به یک شرکت پتروشیمی با رشد ۱۵۰۰ واحدی و نماد وابسته به شستا با رشد ۱۴۵۰ واحدی، از مؤثرترین نمادهای معاملاتی در رشد مثبت امروز بازار بودند.

دو نماد وابسته به بانک‌های شبه دولتی نیز با رسیدن به سقف دامنه نوسان مثبت ۵ درصدی، از پربیننده‌ترین نمادهای معاملات امروز بودند و یک نماد وابسته به یک بانک خصوصی هم کف دامنه نوسان منفی ۵ درصدی را تجربه کرد اما از نمادهای پُربیننده محسوب شد.

به گزارش مهر، پول خالص ورودی به بازار سرمایه در معاملات امروز، ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. این در حالی است که در معاملات روز گذشته، ۹۳۰ میلیارد تومان پول خالص از بازار خارج شده بود.

شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد مثبت ۳۷ واحدی به ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

ارزش بازارهای اول و دوم فرابورس نیز ۶۸۵ میلیارد تومان با ۷۷۹ هزار فقره معامله ثبت شده، برآورد شد. ارزش معاملات فرابورس ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید