حمایت صندوق بین المللی پول از ارزهای دیجیتالی تحت پشتوانه بانک مرکزی

    کد خبر :718004

 صندوق بین المللی پول عقیده دارد یک ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی می‌تواند در را برای نوآوری های بزرگتری در شیوه های پرداخت باز کند.

این صندوق عقیده دارد ارزهای دیجیتالی که تحت پشتوانه یک بانک مرکزی باشند و با کمک یک نهاد خصوصی منتشر شوند می‌توانند شیوه های قابل اطمینانی برای پرداخت شهروندان فراهم آورند و همزمان مزایای رقابتی خوبی برای بخش خصوصی داشته باشند.

این نوع ارزهای دیجیتال حاصل همکاری بخش‌های عمومی و خصوصی خواهند بود. صندوق بین المللی پول ادعا می کند مزیت این نوع ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای دیجیتال سنتی که در آنها بانک ‌مرکزی مسئول کل راه اندازی ارز خواهد بود، این است که فضا برای نوآوری فراهم می شود.

ارزهای دیجیتال با تمرکز بر پرداخت های روزمره مردم، این امکان رابه بانک‌های مرکزی می دهد تا نوآوری ها در بخش مالی را در یک فضای امن و کنترل شده تقویت کنند. ولی ارزهای دیجیتال سنتی هزینه بالا و خطر بسیاری برای بانک‌های مرکزی دارند و جلوی نوآوری را می گیرند.

سایر بانک های مرکزی هم امکان دخالت شرکتهای خصوصی را مطرح کرده اند. بانک مرکزی انگلیس پیشنهاد داده می توان زمینه برای فعالیت نهادهای خصوصی را فراهم کرد تا پیشنهادهای خود را برای راه حل های مالی به مشتریان ارائه بدهند و نیازی به دخالت بانک مرکزی نباشد.

به گزارش تسنیم،چین که منتقد ارز مجازی لیبرای فیسبوک است، نقشی برای گروهی از نهادهای خصوصی مثل علی بابا و تنسنت در نظر گرفته است تا در انتشار یوان دیجیتال خود به شهروندان چینی کمک کنند.

ولی هنوز ابهاماتی در این مورد وجود دارد که مهمترین آنها نحوه ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید