پیکر «صدیقه کیانفر» در بهشت زهرا(س) آرام گرفت/ همت: مادر مهربان رادیو را از دست دادیم

    کد خبر :717968

مراسم تشییع پیکر زنده یاد «صدیقه کیانفر» هنرمند سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون صبح امروز -چهارشنبه 7 خردادماه- در بهشت زهرا(س) برگزار و مراسم تدفین وی در قطعه هنرمندان انجام شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم «محمد صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون صدا، سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، جمعی از هنرمندان نظیر اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، کامیار محبی و … حضور داشتند.

در این مراسم اصغر همت در سخنانی گفت: هرچه غلو بشود در گفتن خوبی های خانم کیانفر باز هم حق مطلب درباره ایشان ادا نشده است. محبت و نگاه مهربان خانم کیانفر را مممکن است فقط از مادرشان دیده باشند. محبت و مهربانی که ایشان داشت نظیر مادرمان بود. ایشان همیشه سرشار از نشاط و زندگی بود. با خانم کیانفر یکسری اخلاق، منویات و فرهنگ خوب ما هم به خاک سپرده می شود. امیدوارم دست خداوند مانع از انحطاط اخلاقی و فرهنگی ما بشود و ما بتوانیم کمی از اخلاقیات را باقی بگذاریم.

در ادامه نیز طباطبایی در سخنانی عنوان داشت: صحبت کردن راجع به خانم کیانفر خیلی سخت است. ایشان از معدود بازیگران ایرانی هستند که در همه حوزه های نمایشی کار کرده اند و تا سالهای آخر عمر خود کار کردند و در 86 سالگی روی صحنه تئاتر رفتند و کار کردند. تشکر میکنم از دوستان تئاتری که از خانم کیانفر دعوت کردند تا ما شاهد بازی ایشان باشیم. او مهربان و دغدغه مند بود و درگذشتش خسران است. خسران بیشتر این است که بعد از مرگ، ما هیچ خاطره و مستندی از ایشان نداریم و کاش فکر کنیم و خاطرات هنرمند پیشکسوت را به عنوان تاریخ کشورمان ثبت کنیم.

به گزارش فارس، وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.

«بچه های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود.

حضور در نمایش های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده یاد کیانفر بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید