ساعت کاری جدید کارکنان اعلام شد/ شروط دورکاری

    کد خبر :717908

سازمان امور اداری و استخدامی بخشنامه‌ای شش بندی درباره تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (فاصله‌گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (۴) از مصوبات بیست و یکمین ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا صادر کرد.

در بخشنامه‌ای که از طرف جمشید انصاری (ئیس سازمان اداری و استخدامی کشور) صادر شده، آمده است: دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تعییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

در این بخشنامه درباره دورکاری عنوان شده است: استفاده از خدمات دورکاری کارکنان صرفا در صورت تامین زیرساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دورکار و رعایت تصویب نامه مورخ ۷ تیر ۸۹هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

موضوع دیگری که در بخشنامه شش بندی سازمان امور اداری و استخدامی به آن پرداخته شده فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های محیط‌های کار است.

در این بخشنامه آمده است: فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند و صرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند. صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید