کنایه تند نقوی حسینی به قالیباف

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲
    کد خبر :717903

 نقوی حسینی گفت: در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان تهدید کردند اگر رئیس فلان جا نباشند، استعفا می‌دهند و نماینده نمی‌مانند، گویا برای ریاست نماینده شده‌اند. این‌ها بحث‌های خوبی نیست و کارکرد مجلس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص “پیش بینی خود از مجلس یازدهم” گفت: در دورنمای آنچه از مجلس یازدهم و منتخبین شاهد هستیم خیلی بر سر جایگاه‌های مجلس کشمکش و تنش صورت گرفته است، نشست‌ها، جلسات و ضیافت‌های سنگینی برای ریاست‌ها برگزار می‌کنند و بحث‌ها داغ است. در مجلس دهم این طور نبود، نمایندگان به مجلس می‌آمدند و با توجه به توانمندی نمایندگان، روسای کمیسیون‌ها در یک تعامل درون تشکیلاتی انتخاب می‌شدند و معمولا هم اجماع وجود داشت.

او ادامه داد: در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان تهدید کردند اگر رئیس فلان جا نباشند، استعفا می‌دهند و نماینده نمی‌مانند، گویا برای ریاست نماینده شده‌اند. این‌ها بحث‌های خوبی نیست و کارکرد مجلس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدوارم از این مسائل عبور کنند همه نماینده هستند و نماینده‌تر نداریم. اگر کسی بخواهد فعال‌تر باشد با وظایف و اختیاراتی که دارد می‌تواند در جایگاه خود ایفای نقش کند.

به گزارش برنا،نماینده مردم ورامین گفت: منتخبین مجلس یازدهم تنش‌های زیادی دارند. مجلس دهم اولین مجلسِ سه فراکسیونی بود، اداره کردن این نوع مجلس خیلی سخت است، چون اکثریت نیستند و اجماعی وجود ندارد. دو طیف متقابل هم یعنی اصلاحات با فراکسیون امید و اصولگرایان با دو فراکسیون مقابل هم بودند، اما اصلا این تنش‌ها وجود نداشت انتخابات کمیسیون‌ها خیلی با آرامش برگزار شد و انتخابات هیئت رئیسه نیز همینطور، بقیه از کسی که رأی می‌آورد تبعیت می‌کردند این تنش‌ها نبود. عارف رئیس فراکسیون امید که شخصیتی برای خود است وقتی کاندیدا شد و رأی نیاورد، مانند بقیه نمایندگان روی صندلی مجلس می‌نشست و کار‌های نمایندگی خود را انجام می‌داد و هیچ موقع نمی‌گفت استعفا می‌دهم و یا تعهدنامه بدهد. این مسائل را در مجلس هشتم و نهم هم نداشتیم.

نقوی‌حسینی گفت: مجلس یازدهم به‌رغم اینکه تقریبا در یک طیف فکری هستند، اما تنش‌هایشان برای عناوین خیلی شدید است. ده‌ها نفر از منتخبین مجلس یازدهم با من تماس گرفتند که می‌خواهم رئیس فلان فراکسیون شوم، به من کمک کنید. من هم در پاسخ مطرح می‌کردم که من نماینده نیستم، اما دوستانی دارم که کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت در مجلس دهم درخصوص عملکرد مجلس دهم گفت: با توجه به اینکه در سه دوره هشتم، نهم و دهم حضور داشتم می‌توانم سه دوره مجلس را با هم مقایسه کنم و مجلس دهم در این قیاس، مجلس مهمی بود. از نمایندگان بدون غیبت و تأخیر هستم، در جلسات علنی و کمیسیون تلاش کردم غیبت و تاخیر نداشته باشم. در طرح‌ها و لوایح معمولا فعال بودم و اظهارنظر می‌کردم. نطق‌های مهم داشتم و در استیضاح‌ها نقش داشتم. همه توانم را به کار گرفتم تا در انجام وکالت ملت کوتاهی نکنم. فکر می‌کنم مردم هم همین استنباط را داشته باشند. من توفیق حضور در انتخابات یازدهم را اصلا نداشتم وگرنه مردم همچنان پای کار بودند. من دوره اول ۷۹ هزار تا رأی اوردم، دوره دوم ۸۶ هزارتا و دوره سوم ۹۶ هزارتا یعنی هر دوره رأیم بیشتر از دوره قبل بود که این نشان دهنده، رضایت مردم است و این دوره هم اگر توفیق پیدا می‌کردم حتما ۱۰۰ هزار رأی می‌آوردم، اما مشکلاتی پیش آمد و نشد.

نقوی‌حسینی در پایان گفت: آرزوی توفیق برای همه نمایندگان منتخب ملت در مجلس یازدهم دارم و همان طور که اشاره کردم، وکالت مردم مسئولیت خطیر و سنگین، ولی شیرین و تأثیرگذار است و برای تک تک آن‌ها آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم معیشت مردم و مسائل اقتصادی را اولویت کار قرار دهند و اگر مجلس یازدهم، فقط بتواند در حوزه اقتصادی و معیشت مردم یک گام ارزشمند بردارد فکر کنم رسالت خود را اجرا کرده است. بعد از اتمام دوره نمایندگی خود به دانشگاه می‌روم و به تدریس ادامه می‌دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید