تعویق امتحانات نهایی یا اجرای پروتکل‌های سختگیرانه؟

    کد خبر :717863

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در صفحه توئیتر خود نوشت: «وزیر بهداشت در خصوص دغدغه و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برای شرکت در امتحانات نهایی در حال رایزنی با وزیر آموزش و پرورش است و قطعاً راهکار مناسبی برای تامین سلامت و آرامش این عزیزان ایجاد خواهد شد.»

پیش از این و قبل از به تعویق افتادن کنکورهای کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی نیز وهاب زاده در توئیت هایی از پیگیری دغدغه‌های داوطلبان و وزیر بهداشت در این خصوص گفته بود و درنهایت با رایزنی‌های صورت گرفته این آزمون‌ها با تعویقی دو ماهه رو به رو شد.

قرار است از ۱۷ خرداد امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت کشوری برگزار شود و عده‌ای از دانش آموزان و خانواده آنها از حضور دانش آموزان به صورت پیوسته و چند روز در مدرسه نگران هستند و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش می‌گوید این مهم با تایید ستاد ملی کرونا اعلام شده است و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می‌شود. داوطلبان اما معتقد هستند با ماسک و دستکش و استرس کرونا، عملکرد خوبی در امتحانات نخواهند داشت.

همچنین قرار است امتحانات پایه نهم نیز حضوری و در مدرسه‌ برگزار شود و این اجبار حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم با توجه به اینکه طراحی سوالات و تصحیح اوراق مدرسه‌ای خواهد بود نیز مورد اعتراض قرار گرفته است اما آموزش و پرورش می‌گوید به خاطر ملاک قرار گرفتن نمره برای هدایت تحصیلی پایه دهم لازم است که نمره‌ای بر اساس یک آزمون کتبی وجود داشته باشد.

در هر صورت در حالی قرار است نزدیک به دو میلیون دانش آموز از اواسط خرداد به اجبار برای امتحانات به مدرسه رفت و آمد کنند، که به نظر می‌رسد از یک سو نگرانی‌هایی نزد والدین و دانش آموزان وجود دارد و از سوی دیگر نگرانی‌هایی نزد مسئولان آموزش و پرورش برای چگونگی به پایان رساندن سال تحصیلی و باز از سوی دیگر با توجه به تعویق کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا که قرار بود با تعدادی کمتر از این تعداد دانش آموز و در چند ساعت، در خرداد برگزار شود، حالا خیلی‌ها معتقد هستند برگزاری آزمون‌های دانش آموزان در خرداد با تصمیم قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا مغایر است. اما از سوی دیگر عده‌ای نیز معتقد هستند رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آزمون‌های سراسری مثل کنکور سخت‌تر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان در مدارس است.

اینها همه در حالی است که از گوشه و کنار خبر می‌رسد که در پایه‌های دیگر نیز برخی مدارس، دانش آموزان را ملزم به حضور در مدرسه برای شرکت در امتحانات کرده‌اند.

حال باید دید در روزهای آتی آیا تصمیم جدیدی برای زمان برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می‌شود یا صرفاً پروتکل‌های سخت‌تری وضع و اعلام می‌شود.

پیش از این مهر در گزارش ها و گفتگوهایی چون تعیین تکلیف امتحانات پایان سال تحصیلی در ایستگاه آخر، تشریح پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات، تضمین سلامتی دانش آموزان برای حضور در امتحانات خرداد، امتحانات پایه نهم حضوری برگزار می‌شود تااعتراض درتفکیک رشته نباشد پیگیر اعتراضات دانش آموزان به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خردادماه و به صورت حضوری و پاسخگویی مسئولان آموزش و پرورش در خصوص چرایی تاکید بر برگزاری امتحانات در موعد مقرر بود.‌ ‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید