ملخ‌های تهران مهاجم نیستند/ شرایط تحت کنترل است

    کد خبر :717837

رضا میر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ملخ‌های پایتخت و شهرستان‌های اطراف آن از نوع بومی هستند، اظهار کرد: این نوع ملخ‌های بومی با نام اسفگنتوس سال‌هاست در ایران حضور دارند و تفاوت‌های زیادی با ملخ‌های مهاجم صحرایی دارند که اکنون استان‌های جنوبی کشور درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: ملخ‌های صحرایی قدرت پرواز بالایی دارند و می‌تواند در یک روز 250 تا 400 کیلومتر را طی کنند و 2 برابر وزن خود تغذیه کنند.

به گفته میر؛ ملخ‌های بومی در تمام طول عمر خود حداکثر 200 کیلومتر جابه‌جا می‌شوند و میزان مصرف غذا آن‌ها نیز بسیار کمتر از ملخ‌های صحرایی مهاجم است.

وی شهرستان‌های استان تهران که جمعیت ملخ‌های بومی در آن‌ها افزایش بیشتری داشته است را پیشوا، ورامین و رباط کریم برشمرد.

میر تنها شهرستانی که نیاز به سم پاشی و مبارزه شیمیای دارد را شهرستان رباط کریم عنوان کرد.

میر دلیل افزایش جمعیت ملخ‌های بومی در استان تهران را بارندگی‌های اخیر دانست و افزود: به محض دریافت گزارش‌های مردمی درباره افزایش جمعیت ملخ در استان تهران، مدیریت حفظ نباتات استان تهران برای بررسی موضوع ماموریت یافت و پس از بررسی گزارش‌های اولیه خود را به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال کرد.

وی تاکید کرد: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد در بیشتر مناطق استان تهران در روز در هر 50 متر مربع یک ملخ بومی مشاهد می‌شود و تجمعات در طول شب و در اطراف منابع نوری است که طبق رفتار حشره امری طبیعی است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور این اطمینان را داد که تا این لحظه هیچگونه خساراتی به باغات و مزارع مردم وارد نشده است.

میر بار دیگر تاکید کرد: جای هیچگونه نگرانی نیست چراکه ملخ‌های بومی به هیچ عنوان مانند ملخ‌‌های مهاجم صحرایی آفتی خطرناک نبوده و تهدید جدی برای مزارع و باغات به شمار نمی‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید