راز تیم‌های لیگ برتری که نمی‌خواهند لیگ را ادامه دهند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ۹:۴۲
    کد خبر :717808

این روز‌ها همه درباره ادامه لیگ‌برتر و حاشیه‌هایی صحبت می‌کنند که دامن فوتبال ما را گرفته است. ماجرای ورود ویروس کووید-۱۹ به کشور و اثرات تخریبی آن بر اقتصاد و جامعه، یک داستان قدیمی است؛ داستان یک بیماری فراگیر که به سرعت همه فعالیت‌ها را در دنیا فلج کرد و فوتبال ما را هم به تعطیلی کشاند؛ اما کارشناسان بهداشت می‌گویند دنیا باید به همزیستی با این ویروس عادت کند، چون درمان قطعی این ویروس حدود یک سال زمان می‌برد.

ژل ندارند!

بیانیه مشترکی که باشگاه‌ها برای ادامه دادن یا ندادن منتشر کردند، نشان می‌دهد عزم جدی برای ادامه لیگ وجود ندارد. یک باشگاه که با سرمربی داخلی خود قرارداد ۱۲ میلیاردی (به اضافه ۵/۱ میلیارد تومان آپشن اضافه) امضا کرده است، ادعا می‌کند پولی برای تست کرونا و ژل ضدعفونی‌کننده و مواد بهداشتی ندارد! چه کسی این ادعا را باور می‌کند؟ حرف‌های افشین پیروانی درباره باطل بودن این ادعا، نشان می‌دهد پرسپولیس با این جریان همسو نیست.

پول تست ما را بدهید

باشگاه‌ها ابتدا به دنبال آن بودند از ادامه لیگ انصراف دهند. بعضی از آن‌ها امیدشان به قهرمانی را از دست داده بودند. بعضی دیگر متناسب با هزینه‌های هنگفت‌شان نتیجه نگرفته بودند، چند تیم در خطر سقوط بودند و چند تیم هم پول بازیکنانشان را نداشتند بدهند. این عوامل، تیم‌ها را در کنار هم قرار داد و دشمنان قدیمی را به دوستان نزدیک تبدیل کرد. در حقیقت، کرونا با وجود همه بدی‌هایش، این مزیت را داشت که بعضی آدم‌های خاص را کنار هم قرار داد تا یک حرف مشترک بزنند. حالا باشگاه‌ها حرفی تازه دارند: «ما پولی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی نداریم. اگر می‌خواهند لیگ ادامه پیدا کند، باید همه هزینه‌های این تست‌ها را بدهند و مواد بهداشتی لازم برای ایجاد امنیت روانی باشگاه‌ها را تامین کنند. بعضی از باشگاه‌ها ادعا می‌کنند هیچ قدمی در این راه برنمی‌دارند مگر آن‌که سازمان لیگ، بار مالی این ماجرا را از روی شانه‌های آن‌ها بردارد.»

حقیقت را همه می‌دانند

آیا کسی هست که حقیقت این ماجرا را نداند؟ تیم‌هایی خاص به دنبال آن هستند تا همه تیم‌ها را بسیج کنند که لیگ ادامه پیدا نکند. آن‌ها البته به این پرسش هیچ‌گاه پاسخ نمی‌دهند که تصمیم‌شان برای لیگ بعدی چیست. همه می‌دانند کرونا تا پایان تابستان، ریشه‌کن نمی‌شود. آن‌ها اگر توانستند لیگ امسال را به بهانه کرونا لغو کنند، با لیگ بعدی چه می‌کنند؟ برای لیگ بعدی چه بهانه‌ای دارند؟ یا شاید، چون امتیاز‌ها در ابتدای آن لیگ، برابر است، مشکلی برای آغاز لیگ بعدی ندارند! اگر لیگ بعدی را با وجود بیماری کرونا آغاز کنند، همه به این نتیجه می‌رسند که آن‌ها به دلیل قهرمان نشدن یک تیم دیگر، لیگ را لغو کردند.

چک‌های برگشتی

اما در کنار همه حاشیه‌هایی که کرونا ایجاد کرد، بحرانی جدید به وجود آمده که مشخص نیست چه کسی می‌تواند آن را از بین ببرد؟ چند تیم لیگ برتری اکنون درگیر اعتراض بازیکنانی هستند که با در دست داشتن چک‌های برگشتی، منتظر باز شدن روزنه‌ای برای دریافت مطالبات خود هستند. باشگاه‌ها البته بهترین راه را خاتمه لیگ می‌دانند تا مجبور نباشند به تمام تعهداتشان در قبال بازیکنان عمل کنند. با این حال، بازیکنان پول خود را می‌خواهند، چون بدهی باشگاه‌ها مربوط به نیم‌فصل اول است و تاریخ این چک‌های برگشتی هم به همان زمان مربوط است.

۲۹ خرداد آغاز می‌شود؟

با وجود صدور مجوز برای ادامه لیگ، باشگاه‌ها تقلای بسیار کردند تا این مجوز، باطل شود. با وجود این تلاش‌ها، پرسش بزرگ فوتبالدوستان ایرانی این است که آیا لیگ، طبق آنچه سازمان لیگ وعده داده از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود و بازی عقب‌افتاده فولاد – استقلال را در این روز خواهیم دید؟ آیا هفته ۲۲ لیگ ۴ تیر برگزار خواهد شد؟ آیا تیم‌ها راضی به ادامه لیگ خواهند شد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها باید چند هفته صبر کنیم.

منبع: جام جم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید