درهای حرم حضرت معصومه(س) به روی زائران بازگشایی شد

    کد خبر :717431

در این آیین که با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و مرتضی حیدری فرماندار قم برگزار شد، مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی در وصف بانوی کرامت پرداختند.

مردم نیز با چشمانی گریان و شاخه‌های گل وارد حرم کریمه اهل‌بیت(ع) شدند و ارادت خود را به دخت حضرت موسی بن جعفر(ع) ابراز کردند.

اکنون درهای حرم به روی عاشقان اهل‌بیت(ع) باز است و مردم با خواندن زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)، مشغول مناجات و نجوای عاشقانه با بانوی آب و آینه هستند.

مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در گوشه گوشه حرم به شکرانه بازگشایی درهای حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشغول عبادت، نماز، دعا، مناجات و نیایش با پروردگار خویش هستند.

بیش از ۷۰ روز از تعطیلی اعتباب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد که با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، درهای حرم با برگزاری آیینی از امروز به روی زائران گشوده شد.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، محدودیت‌هایی برای ورود زائران به اعتاب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه (س) ایجاد و در نهایت با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفندماه فعالیت و میزبانی تمام اعتباب مقدس از پذیرش زائران متوقف شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است، درهای صحن‌های حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران صبح امروز دوشنبه طی آیینی با حضور خانواده شهیدان و علما بازگشایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید