فرآیند ارسال پیامک به مشاغل بی ثبات برای دریافت وام آغاز شد

    کد خبر :717118

بعد از پرداخت وام یک میلیون تومان به خانوارهایی که یارانه بگیر بودند تصمیم بر این گرفته شد که به مشاغل بی ثباتی که در این مدت کرونا متضرر شدند مبلغی مازاد بر آن یک میلیون تومان بر اساس بعد خانوار پرداخت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این وام به رانندگان تاکسی و دستفروشان، کارگران ساختمانی و کارگران اصناف متضرر در ایام کرونا پرداخت می‌شود که برای خانوار‌های یک نفره همان یک میلیون تومان، برای خانواده‌های ۲ تا ۳ نفره مبلغ ۵۰۰ هزار تومان مازاد بر آن یک میلیون و برای خانوار‌های ۴ و یا بیشتر یک میلیون تومان مازاد بر آن یک میلیون پرداخت می‌شود که در مجموع ۲ میلیون تومان است.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وام مازاد بر یک میلیون تومان برای مشاغل بی ثبات، اظهار کرد: گروه‌های مختلفی متقاضی دریافت وام مشاغل بی ثبات بودند، اما در فواصل زمانی مختلف به دلیل حمایت‌های متنوعی که از اقشار آسیب دیده از کرونا صورت می‌گرفت، تصمیمات تغییر کرد.

وی تصریح کرد: از بانک اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی لیست کارگران ساختمانی، از شهرداری و وزارت کشور لیست دستفروشان و رانندگان و از اتاق اصناف لیست کارگران اصناف مختلف که فاقد بیمه هستند، دریافت شد.

میرزایی با بیان اینکه فعلا فقط پیامک برای بخش عمده‌ای این ۳ لیست ارسال شده است و به آنها اعلام کردیم که شما مشمول دریافت این وام هستید، بیان کرد: برای ثبت نام این وام را کار را ساده‌تر کردیم یعنی بعد از ارسال پیامک با سر شماره V.Refah (تاکید میکنم که حتما با همین سرشماره پیامک را دریافت کنند) از متقاضیان خواستیم که عدد ۱ را به ۶۳۶۹ ارسال کنند.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا تصریح کرد: این وام به مشاغل بی‌ثبات مازاد بر آن وام یک میلیون تومانی است که به هر خانوار واریز شد و قرار بر این بود که به خانوار تک نفره که یکی از این ۳ لیست قرار دارند مبلغ مازادی واریز نشود و خانوار‌های ۲ تا ۳ نفر ۵۰۰ هزار تومان مازاد و خانوار ۴ نفره و بیشتر ۱ میلیون تومان مازاد واریز شود.

وی با اشاره به اینکه فعلاً پیامکی که برای این افراد ارسال شده مربوط به کسانی است که بعد خانوارشان ۴ نفره و یا بیشتر است، افزود: متقاضیان یک میلیون تومان مازاد بر آن یک میلیون تومانی که پیش از این دریافت کرده‌اند، دریافت می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه متن پیامک را به دلیل اینکه در این مدت کلاهبرداری صورت نگیرد اعلام می‌کنم، ادامه داد: «سرپرست محترم خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا را قبلاً به حساب یارانه شما واریز شده است. اگر متقاضی بسته تکمیلی به مبلغ یک میلیون تومان بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید لطفاً از طریق همین قدرت تلفن عدد ۱ را به ۶۳۶۹ ارسال نمایید.» این متن پیامک است که مشمولان با سرشماره V.Refah ارسال می‌شود. فعلا کسانی که مربوط به کسانی است که بعد خانوارشان بیش از ۴ نفره و یا بیشتر است و یک میلیون مازاد بر آن یک میلیون قبلی دریافت می‌کنند.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا بیان کرد: ممکن است برخی به اشتباه فکر کنند که وام مشاغل بی ثبات به خانوار‌های ۴ نفره و یا بیشتر ۲ میلیون تومان است، اما این طور نیست یک میلیون تومان پیش از این به تمام خانوار‌های یارانه بگیر واریز شده، اما در حال حاضر مشاغل بی ثبات که در لیست های دریافتی قرار دارند و بعد خانوار شان ۴ و یا بیشتر است یک میلیون تومان مازاد دریافت می‌کنند و خانوار‌هایی که ۲ یا ۳ نفر هستند نیز ۵۰۰ هزار تومان مازاد بر آن وام یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان اعتراض برای افرادی که در لیست های دریافتی قرار ندارند، وجود دارد؟، گفت: وزارت رفاه هماهنگی و مدیریت فرایند را انجام می‌دهد و در پرداخت وام یک میلیون تومانی نیز وزارت رفاه لیست یارانه‌بگیران را از سازمان هدفمندی یارانه دریافت کرد و در حال حاضر هم همین صورت است، لیست کارگران ساختمانی از سازمان تامین اجتماعی، رانندگان تاکسی و دستفروشان از وزارت کشور و کارگران اصناف مختلف که بیمه نیستند نیز از اتاق اصناف دریافت می‌کنیم؛ بنابراین وزارت فعل شناسایی را انجام نداده است پس راه اعتراضی به وزارت رفاه که چرا در لیست مربوطه نیستند وجود ندارد و به همان دستگاه مربوطه باید مراجعه کنند.

میرزایی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه چرا روند شناسایی و پرداخت وام مازاد بر یک میلیون تومان به مشاغل بی‌ثبات بر خلاف وام یک میلیون تومانی طولانی شد، اظهار کرد: در پرداخت وام یک میلیونی فشاری که به سیستم بانکی وارد شد بسیار سنگین بود چراکه ۲۰ میلیون تسهیلات در مدت زمان ۳ هفته پرداخت شد که این اقدام بی سابقه بود از طرفی برای ۲۴ میلیون خانوار، ۸۸ میلیون پیامک ارسال شد به همین دلیل حجم کار بالا بود.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا افزود: برای پرداخت وام مشاغل بی ثبات دستگاه‌های مختلف نظر دادند و فرایند انتخاب مشاغل با دقت بیش رفت که مشاغلی حمایت‌های مختلفی دریافت کردند این تسهیلات را دریافت نکنند و یک همپوشانی در ارائه خدمت صورت نگیرد. هموطنان نگران نباشند به زودی فرآیند ثبت نام تکمیل و واریز را آغاز خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید