تامین اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی الکترونیکی شد

    کد خبر :716904

ابراهیم کشاورز، پنجشنبه افزود: با هدف حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور ایجاد رضایتمندی و تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی و همچنین برای کاهش مراجعه بیمه شدگان، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: از امروز (یکم خرداد ۹۹) فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سراسر استان فارس برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به چگونگی اخذ استعلام برخورداری از حمایت های درمانی اظهار داشت: بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در همه مراکز درمانی با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین USSD، Mobile APP و سامانه medical.tamin.ir انجام می شود و راه‌اندازی سایر ابزارهای فنی استعلام برخورداری از حمایت‌های درمانی مانند، پیامک و سامانه‌های تحت وب دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

کشاورز در مورد فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری نیز گفت: این فرآیند ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه همچنان به قوت خود باقی است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس بیان کرد: سامانه‌های استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیک، دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کُد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

وی اظهار داشت: در این سامانه برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود و در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه ۱۴۲۰ سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

کشاورز ادامه داد: همه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های نامبرده می‌باشند، ضمن اینکه اخذ استحقاق درمان در بخش بستری با رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، به قوت خود باقی است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به نحوه استعلام برخورداری فرزندان پسر و دختر بیمه شدگان از حمایت‌های درمانی بیان کرد: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان “فاقد حمایت درمانی” باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید