شمار بیکاران در آمریکا به حدود ۴۰ میلیون نفر رسید

    کد خبر :716850

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت شیوع ویروس کرونا موجب بروز نگرانی ترسناک از آینده شغلی در آمریکا شده است.
وزارت کار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود شمار افرادی را که در طول هفته گذشته درخواست دریافت بیمه بیکاری داده اند، را حدود ۵/۲ میلیون نفر اعلام کند. بدین ترتیب شمار کل متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا در طول ۹ هفته گذشته به حدود ۳۹ میلیون نفر رسید.
تازه‌ترین برآورد‌های اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد تقریبا ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی اعلام کرده اند خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان از اواسط ماه مارس، درآمد شغلی خود را از دست داده اند و حدود ۴۰ درصد انتظار دارند این روند تا چهار هفته آینده ادامه یابد و نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که بسیاری از شغل‌ها دوباره احیا نشود و این حتی شامل افرادی می‌شود که فکر می‌کنند موقتا اخراج شده اند.
کارشناسانی که آثار شیوع ویروس کرونا را بر بازار کسب و کار مورد بررسی قرار داده اند، می‌گویند حدود ۴۲ درصد از موارد اخراج‌هایی که اخیرا صورت گرفته است، با از دست دادن دائم آن شغل همراه خواهد شد و این از آن چیزی که پیشتر تصور می‌شد به مراتب وخیم‌تر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید