تمدید یک ماهه ترافیک رایگان مراکز علمی و دانشگاهی

    کد خبر :716828

به گزارش صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید یک ماهه ترافیک مصرفی اینترنت دانشجویان و استادان مراکز علمی مورد تأیید وزارت علوم خبر داد.

آقای ستار هاشمی با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در ایران و مجازی شدن فرآیند‌های آموزشی، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داوطلبانه و به عنوان مسؤولیت اجتماعی اقدام به رایگان کردن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تأیید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت ارتباطات کرده است.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید اخیر معاون اول رییس جمهور از این وزارتخانه ارزش ریالی این خدمت را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با دستور آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این سرویس رایگان به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

آقای هاشمی خاطرنشان کرد: به گفته مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون اقدامات لازم برای درج اطلاعات هزار و ۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی و پیکربندی اعمال ترافیک رایگان انجام شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از مدیران کل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شده است تا همکاری را با واحد‌های دانشگاهی داشته باشند تصریح کرد: مراکز علمی که در این زمینه مشکل دارند می‌توانند موضوع را از طریق ادارات کل ICT استانی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است و تطابق کامل نداشتن اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتوا‌های آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد.

آقای هاشمی گفت: تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیرمرتبط در اطلاعات رسیده از مشکلاتی است که برای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذی نفعان انتهایی باید اصلاح و به روز رسانی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید