پشیمانی بلژیک از رای مثبت به عضویت عربستان در کمیسیون زنان سازمان ملل

  • سیاسی
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۲۹

نخست‌وزیر بلژیک از حمایت این کشور برای عضویت عربستان در کمیسیون مقام زنان در سازمان ملل ابراز پشیمانی کرد.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک از رای مثبت این کشور به عضویت عربستان سعودی در کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد ابراز پشیمانی کرد.

کمیسیون مقام زن با هدف ترویج برابری جنسیتی زنان و مردان، زیر مجموعه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد است و عربستان سعودی روز سی فروردین با 47 رای مثبت از مجموع 54، عضو این کمیسیون شد.

نخست وزیر بلژیک که در برابر پارلمان این کشور سخن می گفت تاکید کرد در صورتی که این رای گیری تکرار می شد «بی تردید دولت تلاشش را می کرد تا حمایتی از عربستان سعودی نشود.» آقای میشل افزود:‌ «من دستورات لازم را صادر کرده ام که دیگر در آینده چنین اتفاق هایی نیفتد. باید تلاش ها برای ترویج حقوق زنان را دو چندان کرد.»

دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک نیز در واکنش به این موضوع گفت که شخصا در جریان نبوده و اعضای دفتر وی و نمایندگی این کشور در سازمان ملل «بر اساس رویه جاری» تصمیم گیری کرده اند. وزیر امور خارجه بلژیک در توجیه رای این کشور گفت که فرصت زیادی برای تصمیم گیری نبود و به دلیل اختلاف ساعت نیویورک و بروکسل نمایندگی این کشور در سازمان ملل زمانی برای کسب تکلیف از مرکز نداشت.

در مقابل به گفته حزب سبزهای بلژیک نمایندگی این کشور کمی پس از نیمه شب به وقت بروکسل مرکز را در جریان قرار داده بود و 9 ساعت برای دریافت نظر زمان بود.

بن نوا هلینگز، نماینده سبزها در پارلمان بلژیک با انتقاد شدید از رای مثبت این کشور به عضویت عربستان گفت:‌ «دفتر ریندرز به این رای شرم آور و ضد زن چراغ سبز نشان داد با این هدف که یک کشور (که در خور رابطه دیپلماتیک شایسته نیست)، در یک تکه کاغذ اسم بلژیک را بنویسد و ورود آن به شورای امنیت را تسهیل کند. چه کسی مسئول این تصمیم است؟ شخص وزیر امور خارجه.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید