متهم شدن یک شرکت و مدیران آن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سوی دادگاهی در آمریکا

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹
    کد خبر :716119

دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور یک شرکت خدمات آنلاین و دو نفر از مدیران ارشد آن را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

بر اساس کیفرخواستی که روز دوشنبه در دادگاه فدرال مینه‌سوتا ارائه شد، سید سجاد شهیدیان، وحید والی و شرکت Payment۲۴ به مخفی‌کاری در زمینه قانون‌شکنی در برابر آمریکا، پول‌شویی، جعل هویت و فعالیت متقلبانه الکترونیکی متهم شدند.

بر اساس گفته دادستان‌ها، شهیدیان که موسس ۳۳ ساله این شرکت و مدیر اصلی است، از انگلیس [به آمریکا] بازگردانده شده و روز دوشنبه نیز احضار شد. او بر اساس شواهد دادگاه خود را مقصر ندانست. وکیلی که نماینده او بود توضیحاتی در این باره ارائه نداد.

دادستان‌ها همچنین درباره والی ۳۳ ساله که مدیر اجرایی ارشد این شرکت است، گفتند که او هنوز بازداشت نشده است و تلاش‌ها برای پیدا کردن اطلاعات تماس موثق با او، هنوز به جایی نرسیده است.

طبق گفته دادستان‌های آمریکایی، شرکت یاد شده که 40 کارمند با دفاتری در ایران داشته است، به شهروندان ایرانی کمک می‌کرد که حدودا از سال ۲۰۰۹ تا نوامبر سال ۲۰۱۸ برای انجام دادن تبادلاتی با کسب‌وکارهای آمریکایی مانند خرید نرم‌افزارهای کامپیوتری، مجوز نرم‌افزارها و سرورهای کامپیوتری تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

به گزارش ایسنا،بر اساس کیفرخواست ارائه شده، این شرکت بسته‌ای از محصولات را روی وب سایت‌اش به فروش می‌رساند که شامل یک حساب Pay pal، یک آدرس IP از راه دور از امارات متحده عربی، یک کارت هدیه ویزا، کارت شناسایی و قبض رسید جعلی بود که به مشتریان ایرانی کمک می‌کرد از کسب‌وکارهای آمریکایی خرید آنلاین انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید