وزیر علوم خبر داد:

بازنگری جدی در برنامه‌های اجرایی سال‌های آینده

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶
    کد خبر :715838

منصور غلامی، ‌وزیر علوم در نشست مجازی با معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: شرایط پیش آمده نشان داد که در شرایط خاص می توانیم تغییر مسیرهای خوبی بدهیم و با استفاده از ظرفیت ها،‌ امکانات و تجربیات عملکرد خوبی نسبت به قبل داشته باشیم.

او تاکید کرد: در این شرایط ارتباطات نزدیکتر خواهد بود و نباید برای همکاری های پژوهشی وقفه ای ایجاد شود.

وزیر علوم افزود:‌ بعد از عبور از این شرایط اگر رفت و آمد و حضور فیزیکی لازم بود می توانیم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وزیر علوم با بیان اینکه در حوزه بین الملل نیازمند توجه به مواردی از جمله توجه به تجریبات سایر کشورهای دنیا هستیم اظهار داشت: استفاده از این موارد می تواند کمک کند و از طرفی تجریبات خودمان و امکانات خودمان می تواند بستر و محور اصلی برنامه ریزی ها در کشور باشد.

غلامی با تاکید بر اینکه در این بخش باید تبادل تجریبات و هم افزایی اتفاق افتد اظهار داشت: نباید از اینکه باید این شرایط را ادامه دهیم غافل شویم، ولو اینکه بیماری به طور کامل برطرف شود چرا که ‌این تجربه در شرایط سخت به دست آمده است.

به گزارش ایلنا، وزیر علوم ادامه داد: مهم این است که حتما برنامه های اجرایی سال های آینده و پیش رو با بازنگری جدی با یک آینده نگری جدید صورت گیرد و در این راستا تجریبات به واقع بینانه کردن شرایط کمک می‌کند.

او با تاکید بر اینکه حفظ و افزایش جمعیت دانشجویان غیرایرانی در کشور مهم است گفت: باید برای آن تدابیر ویژه صورت گیرد. بعضی دانشگاه ها دانشجویان غیر ایرانی خود را در برنامه های مجازی پوشش دادند که بسیار ارزشمند است و در آینده این ظرفیت ها و توانمندی ها سرمایه ای برای دانشجویان خواهد بود.

غلامی با تاکید بر اینکه باید آموزش های مجازی در آینده توسعه پیدا کند و گفت: آنچه لازم است پشتیبانی از برنامه ها است و وزارت علوم در این رابطه آمادگی دارد.

او درخواست کرد به اساتید از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی کمک شوند تا ارتباطات را حفظ و توسعه دهند.

وزیر علوم تاکید کرد: در شرایط فعلی در حوزه روابط علمی و بین المللی قطعا نیازمند هم افزایی و هم فکری در درون مجموعه آموزشی کشور هستیم. باید هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهایی که مرتبط با موضوع فرهنگ هستند، صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید