واکنش رهبر انقلاب به انتقاد صریح یک دانشجو درباره پاسخگو نبودن منصوبان رهبری

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷
    کد خبر :715786

روز گذشته جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور، با حضور در دانشکده صدا و سیما از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب گفتگو و نظرات خود را بیان کردند.

در این دیدار علی اسکندری نداف، دبیر و نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی عصرطی سخنانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: اکثریت مردم از دارایی نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان، اوقاف، ستاد اجرایی، کمیته امداد، آستان‌های مقدس و نهادهای فرهنگی اطلاعی ندارند. هم‌چنین برنامه‎های مدیریتی، شیوه درآمدزایی و مخارجشان شفاف نیست و فی‌المثل مردم دلیل مال‌سازی و بانکداریِ آنها را نمی دانند و عملا سنجه‌ای برای ارزیابی عملکرد این نهادها در دسترس نیست.

به گزارش خبرآنلاین ،اسکندری تاکید کرد: مضافا اینکه برخی از این نهادها خود را پاسخگو نمی‌دانند؛ مثلاً بارها از رئیس صداوسیما دعوت شده که در دانشگاه حضور یابند، ولی کمترین توجهی نشده. این شیوه‌ پاسخگویی شامل برخی از معاونین دفتر رهبری هم می شود. مثال دیگر، امتناع ستادکل از پاسخگویی پیرامون مسئله سربازی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مقوله سربازی نه‌تنها حقوق قانونی سربازها داده نمی‌شود، بلکه با اتلاف استعداد و عمرشان این فرصت مغتنم تبدیل به مانعی برای ازدواج و تهدیدی برای اقتصاد کشور شده‌است. خوب است برای ارتقای کیفیت سربازی گروهی بیرونی، مأمور بررسی موضوع و تهیه طرح تحول شوند.

اسکندری تاکید کرد: علی‌رغم دغدغه حضرت‌عالی پیرامون حقوق‌های نجومی، مدیران نهادهای مذکور هم مشابه مجلس و دولت، حاضر به شفاف‎سازی حقوق خود نیستند. رئیس ستاد اجرایی تبعات امنیتی را بهانه می کند و رئیس سابق بنیاد مستضعفان هم، علناً اعلام کرده ماهی ۱۹میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ بیچاره مستضعفان!

پاسخ رهبر انقلاب به یک انتقاد

اما رهبر انقلاب در بیانات شان خطاب به دانشجویان با اشاره به سئوالات و ابهامات دانشجویان در این جلسه از جمله در خصوص منصوبان و یا دستگاههای مرتبط با رهبری فرمودند: پاسخ ها و توضیحات روشنی در این زمینه‌ها وجود دارد که طبعاً وقت جلسه، بیان همه آنها را اجازه نمی دهد اما مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاهها و بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاهها در دفتر رهبری باید خود را متعهد به پاسخگویی و رفع ابهامات بدانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید