سنت‌شکنی نخست وزیر عراق /تصاویر

    کد خبر :715511

مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق با حضور در دفتر الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروی بسیج مردمی (الحشد الشعبی) افتخار مردم عراق است.

مصطفی الکاظمی در دیدار با فرماندهان بسیج مردمی، الحشد الشعبی را افتخاری برای عراق توصیف کرد.

وی گفت که من مفتخرم از اینکه لباس الحشد الشعبی را به تن می کنم و حمایت از این نیروها وظیفه اصلی ما خواهد بود.

این نخستین دیدار با فرماندهان بسیج مردمی و اظهار رسمی نخست‌ وزیر عراق پس از ریاست دولت جدید درباره الحشد الشعبی است.

الکاظمی در این نشست با فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت‌ و گو و بحث و تبادل نظر کرد.

نخست‌ وزیر عراق در این دیدار برای قدردانی از خدمات و مجاهدت های الحشد الشعبی، لباس رسمی این سازمان را بر تن کرد. این اولین باری است که نخست وزیر عراق با یونیفرم الحشد الشعبی ظاهر می شود و نخست وزیران قبلی یعنی حیدر العبادی و عادل عبدالمهدی این کار را نکرده بودند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که ما در حال حرکت به سمت جنگی نهایی برای نابودی داعش هستیم که می کوشد بقایای خود را دوباره ساماندهی کند و مبارزان الحشدالشعبی در صدر کسانی هستند که این نبرد را در کنار برادران خود در ارتش و سایر نیروها مدیریت می کنند.

الکاظمی افزود: ماده شماره 40 بسیج مردمی عراق که در سال 2016 تصویب شده، چارچوب قانونی است که از شما محافظت و دفاع می کند، و قدرت دولت وقتی است که با قوانین و ملت خود هماهنگ باشد.

وی بیان کرد: الحشد الشعبی، بسیج میهن است که فداکاری ها و شهدای او در یاد و خاطر عراقی ها جاودانه خواهد ماند.

به گزارش فرارو،نخست وزیر عراق گفت که الحشد الشعبی در پاسخ به فتوای مرجعیت دینی آیت الله سیستانی شکل گرفت و نباید از ارزش شهدای این نیرو کاسته شود.

الکاظمی با اشاره به برخی تحرکات که سعی در ایجاد شکاف بین بسیج مردمی و دولت دارند، تاکید کرد که این ظن و تشکیک باید متوقف شود.

وی افزود که حمایت خود را از بسیج مردمی در چارچوب قانونی و رسمی تأیید می کند و وعده داد که دیدارهایی در آینده نیز با رهبران الحشد الشعبی برای اطلاع از نیازهای آنان و هماهنگی عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش انجام می دهد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید