طلا بیش از 13 دلار افزایش یافت

    کد خبر :715363

به نقل از رویترز، به علت تنش‌های تجاری آمریکا و چین که بر نگرانی‌ها در مورد سقوط اقتصادی عمیق ناشی از شیوع کرونا افزوده است، قیمت طلا در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، بیش از یک درصد افزایش یافت و به سطحی رسید که آخرین بار در سال 2012 دیده شده بود.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 13.37 دلار افزایش 1743.67 دلار فروخته شد.

طی این جلسه کاری، قیمت طلا به 1751.25 دلار در هر اونس، بالاترین رقم از نوامبر 2012 رسید. قیمت طلا طی هفته گذشته بیش از 2 درصد افزایش یافت.

به گزارش فارس،جدیدترین آمار خرده فروشی، دومین ماه متوالی کاهشی در ماه آوریل را نشان داد که تاییدی بر خسارات وارده ناشی از شیوع کروناست.

از سرگیری اختلاف میان آمریکا و چین بر سر شیوع کرونا، با توجه به گفته های ترامپ مبنی بر احتمال قطع روابط با پکن، بر سناریو چشم انداز اقتصادی تیره و تار افزوده است.

فیل استربیل، استراتژیست ارشد بلو لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: «مردم تمایلی به ریسک کردن ندارند و به نظر می‌رسد که آینده کاملا مبهم است. طلا اکنون به شما حس حمایت می‌دهد،زیرا ما وارد این دوره شده‌ایم.»

ویروس کرونا، که 4.46 میلیون نفر را در جهان مبتلا ساخته و 301 هزار و 445 نفر را به کام مرگ کشانده است، به فعالیت‌های اقتصادی ضرر زده و بانک های مرکزی را بر آن داشته تا اقدامات محرکی زیادی انجام دهند.

طلا از محرک‌های اقتصادی سود می برد زیرا تاحدی زیادی به عنوان پشتوانه در برابر تورم و بازپرداخت ارز در نظر گرفته می‌شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 1.2 درصد افزایش یافت و به 1104.72 تن رسید که بالاترین میزان در 7 سال گذشته به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید