دولت چین: آمریکا بزرگترین بدهکار به سازمان ملل است

    کد خبر :715173

 چین در بیانیه‌ای روز جمعه از همه اعضای سازمان ملل متحد خواسته «تعهدات مالی خود به سازمان ملل را اجرا کنند».

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، چین در این بیانیه تأکید کرده واشنگتن بیش از ۲ میلیارد دلار به سازمان ملل متحد بدهکار است.

در بیانیه چین با استناد به یک گزارش دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: «تا تاریخ ۱۴ می، کل ارقام پرداخت‌نشده مربوط به بودجه جاری سازمان ملل و بودجه حفظ صلح به ترتیب معادل ۱.۶۳ میلیارد و ۲.۱۴ میلیارد دلار آمریکا می‌باشند.»

چین گفته با در نظر گرفته بدهی‌های معوقه آمریکا از سال‌های گذشته، «ایالات متحده بزرگترین بدهکار سازمان ملل محسوب می‌شود و بایستی به ترتیب مبالغ ۱.۱۶۵ میلیارد دلار و ۱.۳۲۲ میلیارد دلار آمریکا به این سازمان پرداخت کند.»

به گزارش دانشجو،آمریکا در حال حاضر ۲۲ درصد از هزینه‌های جاری سازمان ملل را پرداخت می‌کند که رقمی معادل ۳ میلیارد دلار است. واشنگتن همچنین با پرداخت سالانه ۶ میلیارد دلار در سال تأمین‌کننده ۲۵ درصد از بودجه‌های مربوط به عملیات حفظ صلح این سازمان است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد ۵۰ کشور از جمله چین کمک‌های خود به سازمان ملل را به طور کامل پرداخت کردند.

پکن دومین تأمین‌کننده بودجه سازمان ملل بعد از آمریکا است. این کشور تأمین‌کننده ۱۲ درصد از بودجه‌های جاری و نزدیک به ۵۰ درصد از بودجه‌های مربوط به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید