برجام به هیچ وجه مانع پیشرفت‌های ما نشده است/ توافق هسته‌ای ارتباطی به برایان هوک ندارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱
    کد خبر :714682

محمدجواد ظریف در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی علیرغم اینکه از برجام خارج شدهاند اما می‌گویند که همچنان نام آمریکا در سند برجام موجود است، گفت: مطرح شدن ادعاهای بسیار ابلهانه توسط مقامات آمریکایی تازگی ندارد. وی افزود: از کسانی که می‌گویند ماده ضدعفونی بخورید تا کرونا نگیرید، بعید نیست که علیرغم آنکه از قطعنامه‌ای خارج شده اند و به حضور و مشارکتشان در آن قرارداد پایان داده اند، بگویند که ما همچنان عضو آن هستیم و حتی متحدان خود آمریکا هم گفتند که این استدلال پذیرفته نیست.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای «برایان هوک» مبنی بر اینکه از برجام چیزی باقی نمانده است، تصریح کرد: این موضوع ربطی به او ندارد و آنچه مهم است بین ایران و اعضای باقیمانده برجام است.

ظریف با بیان اینکه ما اقداماتمان را در چارچوب برجام انجام دادیم، اظهار داشت: اعضای باقیمانده برجام هم می‌توانند رفتار خود را اصلاح کنند، در صورتی که رفتارشان را اصلاح کنند، ما هم به اجرای کامل برجام بازمی گردیم.

وی تأکید کرد: برجام سند مستحکمی است و اقداماتی که آمریکا انجام داده است، قطعاً در آینده خودشان هم خواهند فهمید که به ضررشان تمام می‌شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و برجام به هیچ وجه مانع پیشرفت‌های ما نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید