قیمت جهانی طلا امروز

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹
    کد خبر :714055

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد رشد به 1702 دلار و 46 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا امروز با 0.39 درصد افزایش به 1704 دلار و 60 سنت رسید.

دانیل هاینس تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، خبرها در مورد موج جدید شیوع ویروس «از این جهت تاثیر خود را بر بازار طلا گذاشته که ناظران از احتمال منفی شدن نرخ بهره در آمریکا سخن می گویند.» وی افزود: «(اما) در عین حال ما شاهد رشد اندک ارزش دلار هستیم که موجب مهار اشتهای سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا می شود.»

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب به دلیل تقاضا برای سرمایه گذاری امن امروز به بالاترین رقم بیش از 2 هفته گذشته رسید و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

به گزارش تسنیم،افزایش نگرانی ها در مورد موج دوم شیوع کرونا موجب شده تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی شاهد افت باشد. اخیرا تعداد موارد جدید ابتلا در شهر ووهان چین مجددا افزایش یافته است.

پس از انتشار گزارشی در یک رسانه دولتی چین در مورد نارضایتی پکن از توافق تجاری با آمریکا، دونالد ترامپ گفته که علاقمند به مذاکره مجدد بر سر فاز نخست توافق تجاری نیست.

بر اساس برآوردهای انجام شده تاکنون حدود 15 تریلیون دلار بسته های محرک اقتصادی از سوی کشورها برای مقابله با اثرات ویروس کرونا به اقتصادهای ملی تزریق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید