مجوز صادرات ماسک و لباس پرستاری صادر شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۱۵
    کد خبر :714368

حسین مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: شرایط تولید اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا در کشور به نحوی است که ایران را به یکی از قطب‌های صادرات محصولات پزشکی و بهداشتی مرتبط با کرونا، تبدیل کرده است.

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: بر این اساس به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی و پاسخ گویی به بخشی از نیاز کشورهای درگیر با شیوع ویروس کرونا در دنیا، اجازه صادرات نامحدود برای اقلامی همچون ماسک N95، لباس پرستاری و کیت سرولوژی تشخیص کرونا صادر شده است؛ ‌چرا که تولید این محصولات فراتر از نیاز داخلی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، آزاد سازی صادرات این سه قلم تجهیز پزشکی به اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت ابلاغ شده؛ ‌این در حالی است، بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزرات بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو اجازه صادرات 50 درصد تولیدات ونتیلاتور، مانیتورهای علائم حیاتی و دستگاه اکسیژن ساز خانگی داده شده است.

به گفته مدرس خیابانی تصمیم برای آزاد سازی صادرات سه قلم کالای مذکور به صورت بدون محدودیت، به منظور حمایت از تولید داخلی صورت گرفته و این امیدواری وجود دارد که با توسعه بازارهای فروش این محصولات زمینه تولید هر چه بیشتر آن، فراهم شود.

به گزارش فارس،وی اظهار داشت:‌همچنین به منظور حمایت از تولید داخلی، ثبت سفارش واردات اقلام و تجهیزات پزشکی که توانایی تولید آنها در کشور وجود دارد، بر روی سیستم ثبت سفارش قفل شده واجازه واردات این اقلام به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی داده نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید