شیائومی ردمی K30 ریسینگ با تراشه اسنپدراگون 768G رونمایی شد

    کد خبر :713908

چندی پیش شیائومی سری ردمی کی ۳۰ را به کاربران و طرفداران محصولات خود معرفی کرد که مهم‌ترین ویژگی این سری ارائه فناوری ارتباطات 5G به کاربران با قیمتی اقتصادی بود. حال، مدلی دیگر از سری K30 رونمایی شده است که نه‌تنها ارتباطات 5G را پوشش می‌دهد؛ بلکه محصولی متناسب برای علاقه‌مندان به بازی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

ردمی کی ۳۰ ریسینگ اولین گوشی هوشمندی است که تراشه تازه معرفی‌شده اسنپدراگون 768G کوالکام را یدک می‌کشد. تراشه اسنپدراگون 768G درواقع مدلی ارتقا یافته از اسنپدراگون 765G محسوب می‌شود که پردازنده مرکزی و گرافیکی آن با فرکانس بالاتری کار می‌کنند.

مانند مدل‌های دیگر سری ردمی کی ۳۰، مدل کی ۳۰ ریسینگ نیز مجهز به تراشه‌ای است که از ارتباطات 5G بهره می‌برد. علاوه بر آن، تراشه موجود در کی ۳۰ ریسینگ را ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراهی می‌کند.

در کنار برخورداری از تراشه‌ای توانمندتر، نمایشگر کی ۳۰ ریسینگ نیز نسبت به مدل‌های دیگر از مشخصات به مراتب بهتری بهره می‌برد. شیائومی برای گوشی هوشمند جدید خود از نمایشگری با ابعاد ۶/۶۷ اینچ و رزولوشن ۱،۰۸۰ در ۲،۴۰۰ پیکسل استفاده کرده است که مهم‌ترین ویژگی آن برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی محسوب می‌شود. چنین نرخ نوسازی به تجربه به‌مراتب بهتر گیمینگ ختم می‌شود. از دیگر مشخصات نمایشگر ردمی کی ۳۰ ریسینگ می‌توان به برخورداری آن از نسبت ابعاد ۲۰ به ۹ اشاره کرد.

در پنل پشتی ردمی کی ۳۰ ریسینگ می‌توان ماژول دوربینی با چینش عمودی مشاهده کرد که متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX686، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصویر می‌شود.

درواقع ترکیب دوربین اصلی شباهت بسیاری به ردمی کی ۳۰ دارد و تفاوت اصلی را می‌توان به تراشه و نمایشگر خلاصه کرد. در بالای نمایشگر، حفره‌ای تعبیه شده تا دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصویر قرار گیرد.

در ردمی کی ۳۰ ریسینگ جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری تعبیه شده تا علاقه‌مندان و کاربران بتوانند از هدفون‌های قدیمی خود نیز استفاده کنند و از گوش فرا دادن به موسیقی دلخواهشان لذت ببرند. امکان اتصال دو سیم‌کارت، برخورداری از ارتباطات بلوتوث، چیپ NFC، درگاه مادون قرمز و GPS/A-GPS از دیگر امکانات ردمی کی ۳۰ ریسینگ محسوب می‌شود.

در لبه سمت راست می‌توان راکرهای ولوم صدا و دکمه پاور را مشاهده کرد که البته حسگر اسکنر اثرانگشت روی دکمه پاور سوار شده است. برای تأمین انرژی لازم محصول جدید شیائومی نی باتری با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که امکان شارژ سریع ۳۰ واتی آن وجود دارد. با این حال، امکان شارژ بی‌سیم برای ردمی کی ۳۰ ریسینگ در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر محصول جدید برند ردمی با قیمتی معادل ۲۸۲ دلار روانه بازار چین شده است و احتمالا به‌زودی به بازارهای نقاط دیگر دنیا نیز عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید